BuffyAnneSummers Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Leter etter en smarttelefon med ett bra kamera. Kameraet er høyeste prioritet. Budsjettet er på rundt 3-4000 kr. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Er veldig fornøyd med min Huawei P9 Mulig noe over i pris men tilbudene kommer jo innimellom Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Definitivt Huawei P9. Har nylig vært på tilbud til 3k, og bør nok være mulig å få til under 4k igjen snart hvis 4500 er for dyrt. Bedre mobilkamera får du ikke til prisen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Leter etter en smarttelefon med ett bra kamera. Kameraet er høyeste prioritet. Budsjettet er på rundt 3-4000 kr. Spørs om det er så lett å finne en pakkepris på de to tingene, men det burde være gode muligheter for å finne godt kamera om du kjøper det separat.. Legg f.eks 2500 i telefon og 1500 i kamera. For eksempel vil dette utklasse en hver telefon på bildekvalitet. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Enig i P9. Gode bilder, hvertfall når lyset er bra. Egen linse for sort /hvitt, og det blir faktisk bedre enn å bare redigere vekk farger i etterkant. Den er ikke noe særlig på video, så hvis det er viktig bør du velge noe annet. Er det egentlig så stor forskjell på kompaktkamera og et godt mobilkamera hvis du knipser i godt lys og bruker full auto? Jeg har et Sony RX100-II som jeg plukker fram når jeg skal ta "ordentlige" bilder, men jeg syns egentlig ikke forskjellen blir så voldsom sålenge det er lyst nok til å bruke mobilen. På kveldstid har ikke mobilen noe å stille opp med. Sonyen har sikkert kapasitet til å ta flotte bilder, men når det er tusen innstillinger og menyvalg overalt blir det ofte til at jeg kjører full auto og håper på fulltreffer. Det blir gjerne "nesten men ikke helt", og det greier mobilen også så lenge lyset holder. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er det egentlig så stor forskjell på kompaktkamera og et godt mobilkamera hvis du knipser i godt lys og bruker full auto? Jeg har et Sony RX100-II som jeg plukker fram når jeg skal ta "ordentlige" bilder, men jeg syns egentlig ikke forskjellen blir så voldsom sålenge det er lyst nok til å bruke mobilen. På kveldstid har ikke mobilen noe å stille opp med. Hvis du pixelpeeper eller trenger zoom/avanserte funksjoner: Ja. Hvis du uansett bruker full auto på kameraet, fotograferer i dagslys, og holder deg rundt 28mm brennvidde i 35mm-ekvivalent, og ikke har behov for å beskjære bildene eller studere dem i 100% på store PC-skjermer eller print? Egentlig ikke. Da er nok et rimelig kompaktkamera bare drass som du i praksis ikke kommer til å huske på/gidde å ta med. Dagens smartmobiler har også mye mer prosesseringskraft enn kompaktkameraene, og hvis dette blir utnyttet godt av mobilkameraet så blir i mange tilfeller bildene bedre eksponert og ser subjektivt "finere" ut enn hva du får fra et kompaktkamera. Dessuten er redigerings- og delemulighetene mye bedre på mobilen. For min del har mobilen i mange tilfeller erstattet kompaktkameraet, for jeg har den jo med meg til enhver tid, og dermed går jeg ikke glipp av fotografiske muligheter jeg tilfeldigvis kommer over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Tror ikke du kommer utenom f.eks LG G4 eller Samsung Galaxy S6. Begge de to er kjent for å ta gode bilder og bra video opptak. Og de ligger innenfor din prisklasse. Tar du bare bilder er sikkert Huawei OK, men skal du bruke den til litt video opptak bør du satse på noe annet. Der ligger Huawei langt bak LG, Samsung, Apple eller Nexus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå