Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hadde tenkt å sette opp en NAS. Har liggende noen "System-on-Chip" Atom HK's, mATX og Mini-ITX. Kortene har ett PCIe x4 spor så en kan hekte opp ekstra disker via et SATA add-on kort.Så; Plass til mATX/Mini-ITX hovedkort Plass til ett stk add-on slot spor. Plass til en standard ATX PSU. Plass til 8 stk 3.5" disker, gjerne hotswap, men ikke nødvendig. Jeg finner ingen kabinetter som virker å være laget for formålet (NAS). Det beste hadde jo vært om det faktisk fantes noe som ligner NAS'er fra QNAP, Synology etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Note to self: Silverstone DS380B (-SFX PSU) Endret 29. november 2016 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Lian Li Q25 (- Max 7 HDD's) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Ingen, jeg slo til på en QNAP (gjennom jobben). Tilbudet var så bra at jeg klarte ikke si nei, selv om jeg egentlig var ute etter ZFS og ikke RAID.Men det var Lian Li PC-M25 som til slutt sto på handlelista. Kan hende jeg ettervert bestiller kabinettet allikevel siden jeg har HK, RAM og PSU liggende her. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 (endret) Note to self: Silverstone DS380B (-SFX PSU) Er det noen i Norge som selger DS380B? Ok, Proshop har den som bestillingsvare. Men - det ser ut som om SFX psu'er max har 4 sata strømkontakter. Hvordan får man strøm til 8 harddisker da? Endret 18. januar 2017 av tingo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Men - det ser ut som om SFX psu'er max har 4 sata strømkontakter. Hvordan får man strøm til 8 harddisker da? SATA power splitter. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Uhhhh.. har du noen erfaringer med slike? sata-kontakten er jo den minst stabile kontakten jeg har tatt i noen gang, utrolig lett å lage dårlig / ingen kontakt hvis man kommer borti noen av sata-kablene inni et kabinett. Endret 20. januar 2017 av tingo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Uhhhh.. har du noen erfaringer med slike? sata-kontakten er jo den minst stabile kontakten jeg har tatt i noen gang, utrolig lett å aleg dårlig / ingen kontakt hvis man kommer borti noen av sata-kablene inni et kabinett.De funker ok. Kan bruke el-tape rundt kabelen der denne er koblet sammen. De sitter like godt/dårlig i diskene som alt annet. SATA power er ihvertfall hakket bedre enn SATA signalkabelen, den er stusselig liten og lett å dra ut (når en ikke har sånne kabler med "festeclips"). Mye dårlige SATA feste i disker også, mange blir veeeldig fort "slitt". Ta kabelen ut/inn noen ganger så er det kjapt slutt på passformen. Sånn sett er Hot-Swap bays bedre. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Alternativt så hadde jo CS280 vært et greit kabinett, selv om jeg er usikker på den vifta. Dessverre ser det ikke ut til at det selges i Norge. Klarer heller ikke å finne ut om den støtter harddisker som er 15mm tykke. Endret 20. januar 2017 av tingo Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Det ble litt annerledes: mikroATX og et SST-FS208B. Sen denne posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå