Gå til innhold

Kingston pc3500 og timing

Ernie79

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle være kjekk å sette timingen til rammen til 2-2-2-6.

FSB er 200 for øyeblikket.

Minne står på 400

Alt står på standard spenning

Kjører FSB/RAM 1/1

Starta maskinen med denna nye timinga.......bluscreen ved oppstart av windows + litt bug i bios ved restart.

Burde ikke disse brikken greie dette?

Noe assistanse ute i det grå land?

Endret av Ernie79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å øk spenningen på RAM'en...det jeg lurer på er hva du skal med PC3500 RAM, sammen med en XP2500?? Rammen kjører på 433MHz, mens CPU kjører orginalt på 333MHz!! Minne-produsentene øker hastigheten på RAM, men for å få til å kjøre stabilt, så setter de opp timingsene...!!!

Lenke til kommentar
Prøv å øk spenningen på RAM'en...det jeg lurer på er hva du skal med PC3500 RAM, sammen med en XP2500?? Rammen kjører på 433MHz, mens CPU kjører orginalt på 333MHz!! Minne-produsentene øker hastigheten på RAM, men for å få til å kjøre stabilt, så setter de opp timingsene...!!!

Nå har det seg slik at siden du browset akkurat når du skrev det der, heter OVERKLOKKING.no, dvs at han har kjøpt bra minne for at minnet skal klare å holde følge når han øker fsb, for det er som kjent en stor fordel å kjøre FSB:minne divider'n synkront. Ellers kan jeg si at du har rett med det at 2-2-2-11 er bra timings, selv klarer jeg bare 2-2-3-11 \ 2-2-3-5 på 440mhz. Da med volten til minnet på 2.9volt.

Lenke til kommentar

Som sagt er det mulig du har CH-5. Jeg har akkurat kjøpt meg KHX3200 med Winbond brikker, kan se ut som jeg også har fått CH-5. Minne brikker vil ikke kjøre RCD 2 (bluescreen når jeg laster windows med 2.6V) . Har ikke testet med høyere volt enda, må kjøre inn brikkene først ;) TTT!

Lenke til kommentar
Som sagt er det mulig du har CH-5. Jeg har akkurat kjøpt meg KHX3200 med Winbond brikker, kan se ut som jeg også har fått CH-5. Minne brikker vil ikke kjøre RCD 2 (bluescreen når jeg laster windows med 2.6V) . Har ikke testet med høyere volt enda, må kjøre inn brikkene først ;) TTT!

Når man kjører inn ram så lønner det seg å kjøre høy-vdimm.. jeg brant inn mine på 3v, og de klokker ganske godt.

Man skal helst brenne inn ram, cpu ol. med den spenningen man max kommer til å kjøre senere. Dette har ihvertfall gitt meg gode resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...