Gå til innhold

Forsker: Menneskeheten har under 10 år igjen

Anbefalte innlegg

De enkleste livsformene er de som kommer til å overleve. Målet mitt nå er å bli en amøbe :)

Spådommene om verdens undergang har vært mange, men den er nå her fremdeles. 

Med den befolkningsveksten og ressursbruken vi har i dag og alt det medfører MÅ man innføre en brems for at ting skal gå sammen og være bærekraftig. Noe av problemet er all den fremtidige forskutteringen som er underliggende i kaptialisme-modellen sammen med den kulturelle grådigheten som gjelder. Vi bruker penger vi ikke har så vi må jobbe dem inn ved å bruke ressurser som ikke finnes.

Metaforisk sett vil folk heller høre fiolinmusikken iført galla first row på Titanic mens den synker heller enn å endre noe de er vant til som er nødvendig. Vi er nødt til å slutte å produsere så mye og heller bruke det som allerede er laget samt å begrense hvor mange barn som settes til verden. Dette går direkte mot kapitalistisk tekning og medfører en så stor omlegging i daglig drift og tenkning at folk flest ikke vil ta det inn over seg og forholde seg til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvor langt er man fra å mestre "det materielle" (i prinsippet) ?  Dette er vel nødvengig for at man skal klare seg i 100-årene som kommer. Utenkelig med en fremtidig verden basert på idiotisk "shopping" og tulle-jobber.

Jeg forestiller meg at en høyere sivilisasjon har full kontroll med sine materielle aspekter/behov slik at dette ikke er noen "greie" i livet. Ideen om å forsake det materielle er dog ikke helt ny. Middelalderens klostre var jo delvis basert på en slik ide om uavhengighet av det materielle - men de tok feil ved at man (prøvde) å forsake det sanselige. Men man behøver jo ikke stenge sansene ute selv om man er "anti-materialiset" :-) 

Endret av lada1
Lenke til kommentar

""Hva da spådommer? Jorden vil gå til helvete garantert i løpet av 5,5 mill år så hvis man tenker langsiktig nok må du ta høyde for det." Gary Johnsen - Fritt fra hukommelsen når han trur han argumentere mot menneskeskapte klimaendringer.

""Co2 er jo en fantastisk gass. Hvis du pumper Co2 inn i et drivhus da vokser plantene."

Carl Ivar Hagen - Fritt fra hukommelsen når han svarer på spørsmål om Donald Trump på radio.

"Its a hoax from the [drumrollplease]Chianese[/drumrollplease]."

Onkel Donald - Tja... Sikkert sett det skjæl.

Noen andre politikere som i likhet med 0,8%av alle klimaforskere (eller forskningsrapporter. Husker ikke i farta) og konkluderer med at klimaendringer ikke er menneskeskapte.

Can i have a second opinion? From a grown up?

Endret av Clarus
Lenke til kommentar

""Hva da spådommer? Jorden vil gå til helvete garantert i løpet av 5,5 mill år så hvis man tenker langsiktig nok må du ta høyde for det." Gary Johnsen - Fritt fra hukommelsen når han trur han argumentere mot menneskeskapte klimaendringer.

""Co2 er jo en fantastisk gass. Hvis du pumper Co2 inn i et drivhus da vokser plantene."

Carl Ivar Hagen - Fritt fra hukommelsen når han svarer på spørsmål om Donald Trump på radio.

Noen andre politikere som i likhet med 0,8%av alle klimaforskere (eller forskningsrapporter. Husker ikke i farta) og konkluderer med at klimaendringer ikke er menneskeskapte.

Lenke til kommentar

Minoriteten av forskere/akademikere støtter hypotesen om menneskeskapt global oppvarming.

Blant vanlige mennesker er tallet en del høyere, hele 50% tror da på teorien om menneskeskapt global oppvarming.

Klimaforskere defineres på ulikt vis, kvantitet i publisert materiale er ofte kvalifiserende til tittelen "klimaforsker". Du kan utføre noen spørreundersøkelser og bli omtalt som "klimaforsker".

Dette er et viktig poeng, når noen sier de er klimaforskere bør ditt første spørsmål være hvilken utdanning de har, og hvordan det er relevant i forhold til forskning på klima.

Merk også at det er svært godt bevist at planeten er varmere i dag enn for hundre år siden, dette er det nesten ingen som tviler på i akademiske kretser.

Men det står tynnere til med påstanden om at mennesker varmer opp planeten og styrer klimaet, her etterlyser jeg flere beviser (jeg har fått 3 relevante studier fra forumet her som jeg skal lese gjennom når jeg får tid).

Poenget mitt er at det er liten grunn til å tvile på at planeten ble varmere de siste hundre år.

Men det er absolutt god grunn til å tvile på at oppvarmingen er unormal eller at mennesker står bak.

Lenke til kommentar

Minoriteten av forskere/akademikere støtter hypotesen om menneskeskapt global oppvarming.

Hvorfor avsporer du din egen tråd? Og til og med med en løgn. Du vet godt at det ikke finnes noen anerkjente vitenskapelige miljøer på kloden som avviser teorien om menneskeskapt global oppvarming. For det er en meget solid teori og ikke bare en hypotese.

Her er forresten innlegget du ignorerte. Hvorfor ignorerer du innlegg som faktisk går på temaet du selv valgte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...