IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 http://www.newshub.co.nz/world/humans-dont-have-10-years-left-thanks-to-climate-change---scientist-2016112408Klimaforskeren maner alle til å nyte sine siste dager det beste de kan, han sier håp er ondt fordi det forlenger lidelse og menneskeheten har under 10 år igjen å leve.Jeg oppfordrer alle til å ta dommedagsprofetier med en god klype salt, verden har klart seg i milliarder av år og sannsynligheten for at akkurat du skal blir truffet av en meteor eller noe annet katastrofalt er minimal. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Rettelse: Biologen mener enden er nær, mens klimaforskeren sier at det ikke er tilfelle. Viktig å holde tunga beint i munnen :9 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Verden har klart seg, ikke skapningene som har bodd her. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 verden har klart seg i milliarder av år Det var dog uten den kemiske og "kunstige" forurensingen osv. som er skjedd siste 200 årene. F.eks. hørte jeg at den samlede kraften av alle atomprøvesprenginger som er gjennomført, tilsvarer en Hiroshima-bombe hver eneste dag i 25 år. Hvor har all den forurensingen tatt veien? Inkl. atom-prøvesprenginger i atmosfæren. Forøvrig forsvinner nok ikke menneskeheten om 10 år, men hva om han (eller et helt ekspert-team) sa 100 år? Hadde vi greid å forandre på noe for det? Eller vil åpenbare varsler drukne i politisk-populisme? Er det som blir "spennende" å se, hvis vi lever. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Rettelse: Biologen mener enden er nær, mens klimaforskeren sier at det ikke er tilfelle. Viktig å holde tunga beint i munnen :9 Dette er en klimaforsker, du kan bare velge og vrake i en av de ørten definisjonene IPCC driver med Mr.M, Miljøgifter og radioaktivitet er absolutt skadelig men kan vi gjennom å slippe ut CO2 varme opp planeten i apokalyptisk stil? Hva med vulkanutbrudd og enorme skogbranner før i tiden? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Rettelse: Biologen mener enden er nær, mens klimaforskeren sier at det ikke er tilfelle. Viktig å holde tunga beint i munnen :9 Dette er en klimaforsker, du kan bare velge og vrake i en av de ørten definisjonene IPCC driver med Mr.M, Miljøgifter og radioaktivitet er absolutt skadelig men kan vi gjennom å slippe ut CO2 varme opp planeten i apokalyptisk stil? Hva med vulkanutbrudd og enorme skogbranner før i tiden? Nei, det er det ikke, det er stort sett bare folk som driver med uvitenskaplighet og fornektelse som hører på professorer i "alt mulig annet" i klima-spørsmål. AtW Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Nei, det er det ikke, det er stort sett bare folk som driver med uvitenskaplighet og fornektelse som hører på professorer i "alt mulig annet" i klima-spørsmål. AtW Men mannen er klimaforsker etter IPCC sine definisjoner. Mener du IPCC definerer klimaforsker feil? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Nei, det er det ikke, det er stort sett bare folk som driver med uvitenskaplighet og fornektelse som hører på professorer i "alt mulig annet" i klima-spørsmål. AtW Men mannen er klimaforsker etter IPCC sine definisjoner. Mener du IPCC definerer klimaforsker feil? Dokumenter, hvor er denne definisjonen, hva er den, og hvordan oppfyller han kravet? AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Forøvrig forsvinner nok ikke menneskeheten om 10 år, men hva om han (eller et helt ekspert-team) sa 100 år? Hadde vi greid å forandre på noe for det? Eller vil åpenbare varsler drukne i politisk-populisme? Er det som blir "spennende" å se, hvis vi lever. I disse sakene så snakkes det vel om å overleve "på overflaten" og selv om vi ikke hadde fått rettet opp ting nok til å kunne gå ute i friluft så er det mange andre muligheter. Vi har teknologien til å overleve på denne planeten (nesten) helt til sola slutter å skinne. Mr.M, Miljøgifter og radioaktivitet er absolutt skadelig men kan vi gjennom å slippe ut CO2 varme opp planeten i apokalyptisk stil? Hva med vulkanutbrudd og enorme skogbranner før i tiden? Seriøst? Se på hvor mange piper det kommer røyk ut av på kloden i dag. Selv om vi hadde brent ned all skog så hadde vi ikke kunnet matche utslippene menneskene har stått for de siste hundre årene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hva gjør vi som har 30 års nedbetalingstid på boliglånet? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hva gjør vi som har 30 års nedbetalingstid på boliglånet? 6 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Dette er nok så pessimistisk som du får det, men jeg ser det ikke på som umulig at vi kan se en masseutryddelse om vi fortsetter med den nåværende trenden i 100 år til. Ikke at jeg har noe jeg skulle sagt om dette. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Tidligere var jeg på parti med klima hysterikerne - kun fordi konsekvensene, dersom de fikk rett, var så store. Nå kaller jeg ikke dem "hysterikere" lengre og frykter at våre tiltak er for begrenset og for sent. Kanskje jeg får rett i at menneskeheten går ned i historien som en mislykket gren på evolusjonens tre - ved å utrydde seg selv. Det er sikkert religionenes skyld! De ønsker seg dommedag asap. Lenke til kommentar
Ola mellom 3 og 40 tegn Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Dette er nok så pessimistisk som du får det, men jeg ser det ikke på som umulig at vi kan se en masseutryddelse om vi fortsetter med den nåværende trenden i 100 år til. Raten for arter som dør ut har blitt estimert til nå å være noen størrelsesordener høyere enn i "The Great Dying", da godt over +90% av livet på jorda døde ut fordi havene ble så sure at alt som kunne leve der var hydrogensulfid-gass produserende bakterier. Ikke at jeg har noe jeg skulle sagt om dette. I det minste resirkulerer du, så du gjør jo noe da. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Dette er nok så pessimistisk som du får det, men jeg ser det ikke på som umulig at vi kan se en masseutryddelse om vi fortsetter med den nåværende trenden i 100 år til. Raten for arter som dør ut har blitt estimert til nå å være noen størrelsesordener høyere enn i "The Great Dying", da godt over +90% av livet på jorda døde ut fordi havene ble så sure at alt som kunne leve der var hydrogensulfid-gass produserende bakterier. Ikke at jeg har noe jeg skulle sagt om dette. I det minste resirkulerer du, så du gjør jo noe da. Størrelsen på problemene med utryddelse er ganske omdiskutert (og vanskelig å måle når man er midt oppe i det) AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Med masseutryddelse så tenker jeg i hovedsak på tørke i f.eks Afrikanske land og ekstrem-vær på steder som Haiti. Hvor enn det er fattige mennesker som ikke kan flytte fra hjemmene sine og er dømt til å dø på grunn av endringer i vær og klima. Når dette skjer i millionskalaen så tror jeg vi har noe som kan kalles for en masseutryddelse. Jeg tror nok at vi vil begynne å se klimaflyktninger i løpet av vår levetid. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Det er ikke nok med at vi skal dra inn folk pga. krig, nå skal vi faenimeg ta inn folk fordi det er for mye sol i landet dems også? Du får sende dem gavekort på parasoller. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Seriøst? Se på hvor mange piper det kommer røyk ut av på kloden i dag. Selv om vi hadde brent ned all skog så hadde vi ikke kunnet matche utslippene menneskene har stått for de siste hundre årene. Men hvorfor er CO2-nivåene så lave i dag? Ca 0,04% av atmosfæren består av CO2. Drivhuseffekten til CO2 er nesten saturert allerede. CO2 er næring for planter og trær, mer CO2 vil være gunstig på flere områder. Skulle det mot enhver logikk føre til økt oppvarming så er jeg både i tvil om det vil noengang kunne registreres og jeg ser ingen grunn til å tro det vil bli skadelig. Dokumenter, hvor er denne definisjonen, hva er den, og hvordan oppfyller han kravet? AtW IPCC anser deg som klimaforsker om du har publisert minst 10 publikasjoner om klima, noe denne mannen har gjort. Du kan se på hvilken som helst konsensus-studie de støtter. Konsensusen er gjerne veldig lav (jeg så ned i 30% blant 30 000 spurte forskere), men så tar de ut gjerne noen titalls forskere og kaller de "klimaforskere" slik at de får 100% konsensus. De plukker ut et en liten gruppe som har svart ja og kaller disse for klimaforskere. Lenke til kommentar
Ola mellom 3 og 40 tegn Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Størrelsen på problemene med utryddelse er ganske omdiskutert (og vanskelig å måle når man er midt oppe i det) Rate of Extinction. Du kan bruke google, ja? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Det er ikke nok med at vi skal dra inn folk pga. krig, nå skal vi faenimeg ta inn folk fordi det er for mye sol i landet dems også? Du får sende dem gavekort på parasoller. Snik-tropisering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå