benne Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Er det tillatt å bruke lovdata under eksamen? Endret 30. november 2016 av benne Lenke til kommentar
Bruker222 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er det tillatt å bruke lovdata under eksamen? Jeg har fått beskjed om at det skal være mulig. Men tar med lovsamling for sikkerhetsskyld.. Tør ikke å stole 100% på den informasjonen, da ting kan gå galt slik at alt blir stengt. Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Alle hjelpemidler er tillatt, med unntak av internett og hjelpemidler som tillater kommunikasjon. Hvorvidt det vil være en "offline"-versjon av Lovdata på den enkelte PC avhenger på landsbasis. Vil anbefale å ta med lovsamlingen. Lenke til kommentar
inshallahbajs Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Forberedelse sett deg inn i: den ulovfestede culparegelen reglene som gjelder når en mindreårig begår en skadevoldende handling arbeidsgiverens objektive ansvar for de ansattes skadevoldende handlinger reglene som gjelder ved inngåelse av avtaler reglene i forvaltningsloven okey, noen som vil dele ulike lover, regler og nyttig info til hvert punkt? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
fredagskjos Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er det noen som har noe informasjon om forvaltningsloven.. har ikke tilgang på bøker som fulltidsprivatist og har prestert å helt overse kompetansemålene til dette rettsområdet!! Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er det noen som har noe informasjon om forvaltningsloven.. har ikke tilgang på bøker som fulltidsprivatist og har prestert å helt overse kompetansemålene til dette rettsområdet!! http://www.jusinfo.no/index.php?site=default/721/1285 Lenke til kommentar
Bruker222 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 En tøff eksamen.. Men kan vel si oss enige om at det var siste oppgave som var vanskeligst..? Hvordan syns dere det gikk? Lenke til kommentar
fredagskjos Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 En tøff eksamen.. Men kan vel si oss enige om at det var siste oppgave som var vanskeligst..? Hvordan syns dere det gikk? Synes det gikk helt OK, fikk at kun Ida jansen var erstatningspliktig, avtalen var bindende med avvikende aksept og tredjeoppgaven var det så mye å ta fatt i at jeg aner ikke.. Lenke til kommentar
fredagskjos Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Publiserte svar to ganger.. ikke helt flink på med dette her ? Endret 1. desember 2016 av fredagskjos Lenke til kommentar
Bruker222 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 En tøff eksamen.. Men kan vel si oss enige om at det var siste oppgave som var vanskeligst..? Hvordan syns dere det gikk? Synes det gikk helt OK, fikk at kun Ida jansen var erstatningspliktig, avtalen var bindende med avvikende aksept og tredjeoppgaven var det så mye å ta fatt i at jeg aner ikke.. Åja, jeg kom fram til at ikke Ida var erstatningspliktig pga det ikke var påregnelighet der. Men at arbeidsgiveren var ansvarlig, fordi Ida har vært uaktsom innenfor tjenesten… hm, blir spennende hva som er svaret. Jeg kom også fram ti at avtalen ikke var bindende, da aksepten av avvikende. Og enig, tredje oppgaven var så enormt mange spørsmål å ta stilling til..! Lenke til kommentar
inshallahbajs Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 oppgave 3 var pain in the ass Lenke til kommentar
fredagskjos Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 En tøff eksamen.. Men kan vel si oss enige om at det var siste oppgave som var vanskeligst..? Hvordan syns dere det gikk? Synes det gikk helt OK, fikk at kun Ida jansen var erstatningspliktig, avtalen var bindende med avvikende aksept og tredjeoppgaven var det så mye å ta fatt i at jeg aner ikke.. Åja, jeg kom fram til at ikke Ida var erstatningspliktig pga det ikke var påregnelighet der. Men at arbeidsgiveren var ansvarlig, fordi Ida har vært uaktsom innenfor tjenesten… hm, blir spennende hva som er svaret. Jeg kom også fram ti at avtalen ikke var bindende, da aksepten av avvikende. Og enig, tredje oppgaven var så enormt mange spørsmål å ta stilling til..! Mener at dersom den opprinnelige tilbyderen sier i fra om avvikende aksept så blir den bundet av premissene i den avvikende aksepten. Den avvikende aksepten drøftet jeg som at avsenderen var i god tro om at premissene stemte overens. "jeg regner med du synes det går greit" mener jeg hun hadde skrivd Lenke til kommentar
fredagskjos Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Uansett hva du kom fram til på oppgaven (innenfor rimelighetens grenser) kan du få høy karakter så lenge du begrunner besvarelsen din godt nok Lenke til kommentar
inshallahbajs Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Uansett hva du kom fram til på oppgaven (innenfor rimelighetens grenser) kan du få høy karakter så lenge du begrunner besvarelsen din godt nok jupp, det som er så gøy med Rettslære Lenke til kommentar
kaan921 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Synes oppgave 3 var ganske enkel. Hadde taushetspliktdrøftelse på 3 tilfeller; 1) når lektoren snakket om faren 2) når lektoren snakket med andre lærere 3) når rektoren fortalte alle ansatte. Endret 1. desember 2016 av kaan921 Lenke til kommentar
Bruker222 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Hva mer tok dere med på oppgave 3? Syns det var så mange rettsspørsmål å forholde seg til der.. Endret 1. desember 2016 av Bruker222 Lenke til kommentar
Henriette22 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 På oppgave 3 var det 4 rettspørsmål jeg fant. 1. Kunne Liv bli utvist? 2. kunne hun klage ved vedtaket? 3. var rekoren habil ? 4. hadde bergh brutt sin taushetsplikt? 1. Jeg skrev at Liv ikke kunne bli utvist som følge av at det måtte stås opplyst i skolereglementet om konsekvensene. 2. Ja hun kan klage (bare nevnte det veldig kort med hvilken paragraf hun kan klage etter + frist) 3. Rektoren var habil 4. Ja bergh hadde brutt sin taushetsplikt. Lenke til kommentar
Henriette22 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 En tøff eksamen.. Men kan vel si oss enige om at det var siste oppgave som var vanskeligst..? Hvordan syns dere det gikk? Synes det gikk helt OK, fikk at kun Ida jansen var erstatningspliktig, avtalen var bindende med avvikende aksept og tredjeoppgaven var det så mye å ta fatt i at jeg aner ikke.. Håper du ikke skrev at avtalen var bindende "pga avvikende aksept" Lenke til kommentar
fredagskjos Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 En tøff eksamen.. Men kan vel si oss enige om at det var siste oppgave som var vanskeligst..? Hvordan syns dere det gikk? Synes det gikk helt OK, fikk at kun Ida jansen var erstatningspliktig, avtalen var bindende med avvikende aksept og tredjeoppgaven var det så mye å ta fatt i at jeg aner ikke.. Håper du ikke skrev at avtalen var bindende "pga avvikende aksept"Jo men jeg kan på godt norsk "fuck all" i rettslære og håper på en treer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå