Gå til innhold

KOMMENTAR: Sikker digital postboks er fortidens teknologi


Anbefalte innlegg

 

Argumentet for IKKE å ha det i Altinn er vel først å fremst å gi inntekter til Posten? Eller tar jeg feil her?

Kommunene (og alle andre som bruker KS sin SvarUt løsning) sender jo til Altinn også. Så du får info digitalt på Altinn selv om du ikke har Digipost eller eBoks. Mange kommune sender faktisk KUN til Altinn (siden Digipost er så mye dyrere).

 

 

Posten  Norge taper stort på alle kanter, brevpost, pakker osv osv, De store nett butikkene i dag bruker Postnord kommer ting fra utlandet bruker jeg FedEx  / UPS.  Der det er mulig ungår jeg posten.  De bruker digipost som een måte og få opp penge bingen igjen og jeg er veldig skeptisk til at difi støtter dem slik de gjør.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns digipost funker bra jeg.

 

Får feks. hentelapp når jeg får levert en pakke på posten der, i stedet for en hentelapp i postkassa.  Sånne hentelapper har forsvunnet for meg tidligere.

 

Kjøpte en bil der jeg fikk kontrakten via digipost og signerte den digitalt.  Ikke noe papirmas, og lett å finne fram til igjen.

 

Det får jeg på SMS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syns digipost funker bra jeg.

 

Får feks. hentelapp når jeg får levert en pakke på posten der, i stedet for en hentelapp i postkassa.  Sånne hentelapper har forsvunnet for meg tidligere.

 

Kjøpte en bil der jeg fikk kontrakten via digipost og signerte den digitalt.  Ikke noe papirmas, og lett å finne fram til igjen.

Det får jeg på SMS

 

Yup eller i appen,  Digipost gir meg ikke noe nytt som jeg "må" ha. dersom noen vil sende meg sensetiv post får de sende som rekommandert brev eller via Altinn. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

 

Argumentet for IKKE å ha det i Altinn er vel først å fremst å gi inntekter til Posten? Eller tar jeg feil her?

 

Kommunene (og alle andre som bruker KS sin SvarUt løsning) sender jo til Altinn også. Så du får info digitalt på Altinn selv om du ikke har Digipost eller eBoks. Mange kommune sender faktisk KUN til Altinn (siden Digipost er så mye dyrere).

Tror du må snakke med KS om kostnadene knyttet til henholdsvis Altinn og Digiboks/eBoks - det er dyrere å sende til Altinn enn markedsaktørene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...