trodys Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hei. Jeg har i dag lagt opp en del xcomfort utstyr hjemme.Da med batteridrevne trykk knapper som igjen styrer dimmere/switcher. Med xcomfort kan man pare delene, slik at man ikke trenger en controller for den vanlige driften. Så noen av plassene (som f.eks spotter i tak) har jeg bare lagt frem 230v til dimmer uten noen kabel fra boks der hvor bryteren står. Er dette noe som kan settes opp med zwave utstyr også ? Slik at det bare er til automatikk og scener jeg MÅ ha controlleren ??? Lenke til kommentar
Vitellius Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Ja, i z-wave verden kalles dette "Associations". Komponenter kan som oftest (ved å konfigurere diverse parametre) settes opp til å snakke direkte med hverandre, uten å måtte gå via en gateway/interface. Lenke til kommentar
trodys Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Ja, i z-wave verden kalles dette "Associations". Komponenter kan som oftest (ved å konfigurere diverse parametre) settes opp til å snakke direkte med hverandre, uten å måtte gå via en gateway/interface. Takk for svar! Da er det jo ingenting som stopper meg i å bytte bort xcomfort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå