Hardrocktarzan Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Å tro at politet kan begå ulovligheter for å så fordekke dem som lovlig utøvelse av tjenesten er latterlig. Politiets oppgave er å håndheve loven, ikke bryte den. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Å tro at politet kan begå ulovligheter for å så fordekke dem som lovlig utøvelse av tjenesten er latterlig. Politiets oppgave er å håndheve loven, ikke bryte den. Så du mener at noe som helst tilsier at politiet har dekket over ulovligheter i denne saken? Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Så du mener at noe som helst tilsier at politiet har dekket over ulovligheter i denne saken? Trengs ikke, de gjør jobben sin. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Penser avsporingen i tråden om propaganda i Norge over hit. Bakgrunnen for diskusjonen er Politiets nylige drap av en mann ved Kristiansand http://www.aftenposten.no/norge/Familiefar-35-skutt-og-drept-av-politiet-ved-Kristiansand-609890b.html Samt en tidligere episode diskutert med Hekemo der politiet skjøt ei dame med tomatkniv i Oslo, under hva fremstår for meg som tvilsomme omstendigheter. Politiet ble selvsagt ikke straffet og hevdet som vanliog selvforsvar. Litt mer info on den saken her: http://www.aftenposten.no/osloby/Politiet-mener-trebarnsmoren-forsokte-a-drepe-attearing-med-denne-tomatkniven-23180b.html Det er ingenting som tilsier at politiets versjon er feilaktig. Det er heller du som uten videre kjøper hva som helst som bidrar til å spre politihat.Det er heller ingenting som tilsier at politiets versjon er riktig.Jo, alt så langt tilsier det, blant det faktum at norsk politi er særdeles tilbakeholdne med å bruke skytevåpen.Den generelle norske befolkning er enda mer tilbakeholdne med å bruke skytevåpen enn politiet, men det tilsier ikke at man derfor bør anta at påstander fremsatt av drapsmenn om at deres handlinger var i selvforsvar er korrekte. Minne deg på artikler som denne, der de aktivt promoterte åpenbart falske vitner (noe ettertiden også viste at de var) for å spre negativitet mot politiet? http://www.aftenposten.no/osloby/Oyenvitner-sar-tvil-om-politiets-fremstilling-27615b.html Falske vitner? Den påstanden må du nesten underbygge. Ellers er det liten tvil om at Politiet slipper unna med det meste av deres voldsutøvelse mot befolkningen i Norge.Det er fordi det meste av deres voldsutøvelse er legitim, gjort som en tjenestehandling og brukt i den grad det er nødvendig for å utføre oppdraget.Som Bergenspolitiet? "Ei dame med tomatkniv" Er en tomatkniv ikke en kniv? Og hun truet og prøvde å stikke en 8 åring hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Dette kommer da fra advokaten til avdødes familie. Men hva sier han egentlig? Jo, at politiet har voldsmonopol. En vanlig borger har ikke samme myndighet eller plikt som politiet til å gripe inn i ulike situasjoner. Så det han kommer med er i realiteten svada.Det han kommmer med er realiteten, svadaen står du for alene. Jeg leste forøvrig SEs avgjørelse. Har du gjort det, eller ønsker du å fortsatt være immun mot ny informasjon i saken?Kjekt at du lot være å legge ved link så vi andre ikke kan lese samme. Endret 28. juni 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Så innrømmer altså SF nok en gang at han ikke setter seg inn i sakene han diskuterer. Bombe. Og at han ikke klarer å svare på det jeg skriver om politiets voldsmonopol er slett ikke uventet. Det er bare spam som kommer fra den karen. 1 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Politiet prioriterer ikke vinnings forbrytelser.. Dessuten så er det så mye av det. Men hadde de virkelig fått ressurser på denne delen, så ville det spart samfunnet mye penger, i forsikringer, etc etc etc etc etc.. Vi snakker om narkomane som lever av å plyndre dag etter dag. Politet får ikke den saken med bilen, ikke dems felt. Ergo så gjør de noe de kan gjøre.. Lete etter stoff på et nasjspiel eller noe sånn. Vanlig praksis for unge kadetter. Som regel uten grunn og ransakelse ordre, mistanke evt. De kan jo ha så mye mistanke de vil.. En politi sa til meg engang da jeg var 18 år, alle er skyldige til det motsatte er bevist. lol... Stakkars dritt jobb dem har, bedre å være rørlegger. Bedre energi der Det blir feil å si at politiet ikke prioriterer vinningsforbrytelser, men det er grenser for hvor mange slike saker de kan ta seg av. Uten uendelig med tid og ressurser så vil det alltid være enormt mange saker som bare må legges bort. Hvis vinningsforbrytelser skal prioriteres opp, må noe annet prioriteres ned. Unge kadetter? Hva er det du snakker om? Vel , som han sa ovenfor eller nedfor meg. Det er de på toppen så styrer prioriteter. Men poenget mitt var at legger man varme ferske saker nederst i bunken så tror jeg det påvirker oppklarings prosenten negativt. Er som sagt ingen ekspert på område. Men vil kunne tro at et nytt system på feltet kunne vært godartet. Unge kadetter var da ment litt som spøk. De unge leker politi, mens de eldre mer erfarne gjør politi arbeid. Beklager hvis det støtet noen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Politiet prioriterer ikke vinnings forbrytelser.. Dessuten så er det så mye av det. Men hadde de virkelig fått ressurser på denne delen, så ville det spart samfunnet mye penger, i forsikringer, etc etc etc etc etc.. Vi snakker om narkomane som lever av å plyndre dag etter dag. Politet får ikke den saken med bilen, ikke dems felt. Ergo så gjør de noe de kan gjøre.. Lete etter stoff på et nasjspiel eller noe sånn. Vanlig praksis for unge kadetter. Som regel uten grunn og ransakelse ordre, mistanke evt. De kan jo ha så mye mistanke de vil.. En politi sa til meg engang da jeg var 18 år, alle er skyldige til det motsatte er bevist. lol... Stakkars dritt jobb dem har, bedre å være rørlegger. Bedre energi der Det blir feil å si at politiet ikke prioriterer vinningsforbrytelser, men det er grenser for hvor mange slike saker de kan ta seg av. Uten uendelig med tid og ressurser så vil det alltid være enormt mange saker som bare må legges bort. Hvis vinningsforbrytelser skal prioriteres opp, må noe annet prioriteres ned. Unge kadetter? Hva er det du snakker om? Vel , som han sa ovenfor eller nedfor meg. Det er de på toppen så styrer prioriteter. Men poenget mitt var at legger man varme ferske saker nederst i bunken så tror jeg det påvirker oppklarings prosenten negativt. Er som sagt ingen ekspert på område. Men vil kunne tro at et nytt system på feltet kunne vært godartet. Hva vet du egentlig om systemet som er der i dag? Unge kadetter var da ment litt som spøk. De unge leker politi, mens de eldre mer erfarne gjør politi arbeid. Beklager hvis det støtet noen. De unge leker politi? Hvis man er politiutdannet og har stilling som politibetjent så er man da vitterlig politi og gjør politiarbeid som alle andre politifolk. Hvis du tenker på studenter i praksis så stemmer det at de kun har begrenset politimyndighet, men når de faktisk er i tjeneste så har de stort sett de samme muligheter som ferdig utdannet politi til å ivareta etatens oppgaver. De kan for eksempel pågripe, ransake, bortvise, gi pålegg generelt, osv. 1 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Du må gjerne dele med oss, jeg er ingen ekspert på område. Endret 28. juni 2017 av pizzafordi Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Skatteflyktning: Jeg er veldig nyskjerrig på hva du tidligere har blitt utsatt for, av politiet og/eller andre statlige etater, som har satt så spor hos deg? Er det lov å spørre her? ? 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Hvorfor har jeg aldri hatt problemer med politiet som aldri har gjort noe galt ? Det er ikke akkurat Mensa medlemmer som havner i Politiet sitt søkelys, og når man kjører rundt med en jævla hagle i bilen på høylys dag, er dere så skada at dere forsvarer det faktum at Politiet faktisk gjorde jobben sin ? Det må vel her heller settes søkelys på mangel på psykisk helsevesen enn politiet ja. Jeg ser dessverre ikke noen annen utvei for politiet enn å ta livet av en som går amokk med skytevåpen midt i byen. Men jeg er litt skeptisk til at politiet bruker maskinpistol, det er større fare for at kulene da havner andre steder enn på gjerningsmannen. Politiet prioriterer ikke vinnings forbrytelser.. Dessuten så er det så mye av det. Men hadde de virkelig fått ressurser på denne delen, så ville det spart samfunnet mye penger, i forsikringer, etc etc etc etc etc.. Vi snakker om narkomane som lever av å plyndre dag etter dag. Politet får ikke den saken med bilen, ikke dems felt. Ergo så gjør de noe de kan gjøre.. Lete etter stoff på et nasjspiel eller noe sånn. Vanlig praksis for unge kadetter. Som regel uten grunn og ransakelse ordre, mistanke evt. De kan jo ha så mye mistanke de vil.. En politi sa til meg engang da jeg var 18 år, alle er skyldige til det motsatte er bevist. lol... Stakkars dritt jobb dem har, bedre å være rørlegger. Bedre energi der Det blir feil å si at politiet ikke prioriterer vinningsforbrytelser, men det er grenser for hvor mange slike saker de kan ta seg av. Uten uendelig med tid og ressurser så vil det alltid være enormt mange saker som bare må legges bort. Hvis vinningsforbrytelser skal prioriteres opp, må noe annet prioriteres ned. Unge kadetter? Hva er det du snakker om? Prioriteringer er viktig ja. Det er derfor politiet nå har luftet med tanken om å legge ned UP, blant annet. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Hvorfor har jeg aldri hatt problemer med politiet som aldri har gjort noe galt ? Det er ikke akkurat Mensa medlemmer som havner i Politiet sitt søkelys, og når man kjører rundt med en jævla hagle i bilen på høylys dag, er dere så skada at dere forsvarer det faktum at Politiet faktisk gjorde jobben sin ? Det må vel her heller settes søkelys på mangel på psykisk helsevesen enn politiet ja. Jeg ser dessverre ikke noen annen utvei for politiet enn å ta livet av en som går amokk med skytevåpen midt i byen. Men jeg er litt skeptisk til at politiet bruker maskinpistol, det er større fare for at kulene da havner andre steder enn på gjerningsmannen. Politiet prioriterer ikke vinnings forbrytelser.. Dessuten så er det så mye av det. Men hadde de virkelig fått ressurser på denne delen, så ville det spart samfunnet mye penger, i forsikringer, etc etc etc etc etc.. Vi snakker om narkomane som lever av å plyndre dag etter dag. Politet får ikke den saken med bilen, ikke dems felt. Ergo så gjør de noe de kan gjøre.. Lete etter stoff på et nasjspiel eller noe sånn. Vanlig praksis for unge kadetter. Som regel uten grunn og ransakelse ordre, mistanke evt. De kan jo ha så mye mistanke de vil.. En politi sa til meg engang da jeg var 18 år, alle er skyldige til det motsatte er bevist. lol... Stakkars dritt jobb dem har, bedre å være rørlegger. Bedre energi der Det blir feil å si at politiet ikke prioriterer vinningsforbrytelser, men det er grenser for hvor mange slike saker de kan ta seg av. Uten uendelig med tid og ressurser så vil det alltid være enormt mange saker som bare må legges bort. Hvis vinningsforbrytelser skal prioriteres opp, må noe annet prioriteres ned. Unge kadetter? Hva er det du snakker om? Prioriteringer er viktig ja. Det er derfor politiet nå har luftet med tanken om å legge ned UP, blant annet.Maskinpistol er bare et navn på en type våpen. Altså tohåndsvåpen i pistolkaliber med mulighet for automat-ild. De betyr ikke at det har blitt skutt med full auto. Både Politi og Forsvaret er lært opp til at man alltid skal bruke enkeltskudd. Full auto er ment for dekningsild. Maskinpistol brukes i situasjoner som denne nettopp fordi den er mer treffsikker, treffer på lenger avstand og har 30 skudd i magasinet kontra 15 som pistolen har. Egentlig er det alltid bedre å bruke maskinpistol nettopp pga disse egenskapene, men det sier seg selv at på de fleste væpnede oppdrag er pistolens størrelse og håndterbarhet å foretrekke. Endret 29. juni 2017 av Sithric Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Ingen grunn til å være bekymret over bruken av "maskinpistol" som du kaller det, som hos norsk politi er mp5. Den er svært mye mer presis enn noen av enhåndsvåpnene de har. Som poster over sier, brukes disse i enkeltskuddmodus. Kontrollerer du med to hender og med mp5ens svært lave rekyl har du langt mindre sjanse for å treffe andre enn den du sikter på. I tillegg har den lav utgangshastighet (ca 400m/s om jeg ikke husker feil), så distanse og gjennomslag er høyst begrenset. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Nettopp. I tillegg er Politiets MP5'er utstyrt med optiske siktemidler som gjør de enda mer treffsikre enn jernsiktene. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Du må gjerne dele med oss, jeg er ingen ekspert på område. Dele hva? Hvilket område? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det må vel her heller settes søkelys på mangel på psykisk helsevesen enn politiet ja. Jeg ser dessverre ikke noen annen utvei for politiet enn å ta livet av en som går amokk med skytevåpen midt i byen. Men jeg er litt skeptisk til at politiet bruker maskinpistol, det er større fare for at kulene da havner andre steder enn på gjerningsmannen. En maskinpistol er vel et tohåndsvåpen, noe som innebærer at det er mer treffsikkert enn en pistol. Dermed er det langt mindre fare for at kulene havner et annet sted. Prioriteringer er viktig ja. Det er derfor politiet nå har luftet med tanken om å legge ned UP, blant annet. Det er ikke "politiet" som sådan, men et utvalg som har vurdert muligheter for fremtidig organisering. Det innebærer at oppgavene som i dag ivaretas av særorganene overføres til hvert enkelt politidistrikt. Men hva har det med saken å gjøre? 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det må vel her heller settes søkelys på mangel på psykisk helsevesen enn politiet ja. Jeg ser dessverre ikke noen annen utvei for politiet enn å ta livet av en som går amokk med skytevåpen midt i byen. Men jeg er litt skeptisk til at politiet bruker maskinpistol, det er større fare for at kulene da havner andre steder enn på gjerningsmannen. En maskinpistol er vel et tohåndsvåpen, noe som innebærer at det er mer treffsikkert enn en pistol. Dermed er det langt mindre fare for at kulene havner et annet sted. Prioriteringer er viktig ja. Det er derfor politiet nå har luftet med tanken om å legge ned UP, blant annet. Det er ikke "politiet" som sådan, men et utvalg som har vurdert muligheter for fremtidig organisering. Det innebærer at oppgavene som i dag ivaretas av særorganene overføres til hvert enkelt politidistrikt. Men hva har det med saken å gjøre? Nei si det, det var jo du som tok det opp. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Det må vel her heller settes søkelys på mangel på psykisk helsevesen enn politiet ja. Jeg ser dessverre ikke noen annen utvei for politiet enn å ta livet av en som går amokk med skytevåpen midt i byen. Men jeg er litt skeptisk til at politiet bruker maskinpistol, det er større fare for at kulene da havner andre steder enn på gjerningsmannen. En maskinpistol er vel et tohåndsvåpen, noe som innebærer at det er mer treffsikkert enn en pistol. Dermed er det langt mindre fare for at kulene havner et annet sted. Prioriteringer er viktig ja. Det er derfor politiet nå har luftet med tanken om å legge ned UP, blant annet. Det er ikke "politiet" som sådan, men et utvalg som har vurdert muligheter for fremtidig organisering. Det innebærer at oppgavene som i dag ivaretas av særorganene overføres til hvert enkelt politidistrikt. Men hva har det med saken å gjøre? Nei si det, det var jo du som tok det opp. Hva? Jeg tok opp at UP og andre særorganer foreslås lagt ned? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Mitt svar ang. prioriteringer var til ditt innlegg: Det blir feil å si at politiet ikke prioriterer vinningsforbrytelser, men det er grenser for hvor mange slike saker de kan ta seg av. Uten uendelig med tid og ressurser så vil det alltid være enormt mange saker som bare må legges bort.Hvis vinningsforbrytelser skal prioriteres opp, må noe annet prioriteres ned.Unge kadetter? Hva er det du snakker om? Men jeg misforsto kanskje at du ikke mente noe om prioriteringer. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Mitt svar ang. prioriteringer var til ditt innlegg: Det blir feil å si at politiet ikke prioriterer vinningsforbrytelser, men det er grenser for hvor mange slike saker de kan ta seg av. Uten uendelig med tid og ressurser så vil det alltid være enormt mange saker som bare må legges bort. Hvis vinningsforbrytelser skal prioriteres opp, må noe annet prioriteres ned. Unge kadetter? Hva er det du snakker om? Men jeg misforsto kanskje at du ikke mente noe om prioriteringer. Jeg skrev om prioriteringer ja, men du begynte å skrive om mulig omorganisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå