Sarasin Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Hei. Sitter og venter på at mitt 480 RX kort skal komme i ettermiddag, og åpnet pcen for å "gjøre klart" til dette skjer. Registrerer da at jeg ikke har PCIe ut (?) fra strømforsyningen?! Har nå en Corsair HX650W med disse tilkoblingene. Problemet som dere sikkert kan se er at de to bildene som vises her har forskjellige tilkoblinger - og jeg har ikke disse blå kontaktene på PSU (8-punkts kontaktene). Tilkoblet til hovedkortet er 24-pins strøm, og også en 4+4 pins strømkabel. Hovedkortet er Gigabyte X58A-UD3R (2.0). Hvordan skal jeg da koble til mitt ferske 480-kort? Fire timer til skjermkortet kommer, og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre... Endret 29. november 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Den strømforsyningen har etter beskrivelsen: 4x 6+2-pin PCIe Det betyr at du har tilkoblinger nok til å drive 2 skjermkort med doble 6+6, 6+8 eller 8+8 innganger for strøm. Er det kablene eller kontaktpunktene på strømforsyning du mangler? Er det kablene så ligger de sikkert en lur plass. Kablene er blå i ene enden (som skal i psu) og svart i andre enden (skjermkort) Som vist på dette bildet øverste rad til venstre: Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Tipper de 6pins uttakene skal brukes til skjermkortet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Kortet skal bare ha strøm, du har sikkert fått med noen ledninger eller adaptere som passer Thor, De passer ikke.Bildene viser feil, jeg tror de viser bilder fra HX750 og at de er forskjellig fra HX650. Endret 29. november 2016 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Kjøpte dette brukt, og derfor har jeg ikke ekstra ledninger... De kontaktene du snakker om (blå) er ikke på min strømforsyning. Det er to bilder på linken til PSU, det ene stemmer, det andre ikke... Den tilkoblingen nederst til venstre kan se ut som den er 4-pins til 6+2 pins, men den har jeg ikke - hvor får jeg tak i den på fire timer? Endret 29. november 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Kjøpte dette brukt, og derfor har jeg ikke ekstra ledninger... De kontaktene du snakker om (blå) er ikke på min strømforsyning. Det er to bilder på linken til PSU, det ene stemmer, det andre ikke... Den tilkoblingen nederst til venstre kan se ut som den er 4-pins til 6+2 pins, men den har jeg ikke - hvor får jeg tak i den på fire timer? Da håper jeg du fikk den billig Du kan være heldig og finne en lokal databutikk som har, eller få tak i brukt, jeg har ikke sett den kontakten før, hvis det er corsair sin egen "standard" blir den ikke like enkel å få tak i. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Fikk forslag av komplett-duden om å kjøpe et kabelsett til 1k som ikke engang hadde ledningen... Kjenner jeg blir passe provosert av dette her nå. Men såklart - det er jo min egen feil. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Her er en fyr med akkurat samme problemet. Han kontaktet Corsair, og de sendte ham PCI-e kabel http://www.overclock.net/t/1128096/pcie-spliter (Skal sies at dette var i 2011) Hva slags andre kabler har du? Endret 29. november 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Har kun kabler til typ harddisker, og så har jeg 2 stykk 8-pins (hel) til 6+2 PCIe. Kan jeg trikse til noe her? Ja - så han såvidt det var, men jeg vet jo det finnes så mange kloke hoder her inne at jeg tenkte dette først. Og man er jo ikke PASSE gira på å komme igang med spillinga heller, liksom Noen som har en sånn ledning liggende og slenge? Endret 29. november 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Ehm - jeg har jo som sagt en 6+2-pins (den man vanligvis ville satt i skjermkortet) til 8-pins (den man vanligvis ville satt i PSU). Kan jeg bytte "retning" på den? altså kjøre inn PCIe delen (6/8 pinner) i PSU og kjøre den faste 8-pinsen til grafikkortet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Nå får jeg flashback til i går da jeg ødela strømforsyningen min etter som jeg brukte feil kabler for å gi et 1070-basert kort strøm. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 heh... Så ikke? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Ehm - jeg har jo som sagt en 6+2-pins (den man vanligvis ville satt i skjermkortet) til 8-pins (den man vanligvis ville satt i PSU). Kan jeg bytte "retning" på den? altså kjøre inn PCIe delen (6/8 pinner) i PSU og kjøre den faste 8-pinsen til grafikkortet? Jada, sålenge du kobler alle 8 pinner til riktig uttak på PSU. Du kan bruke lampe-ledning og lodde på pinsene også Sålenge du ikke modifiserer pluggene så vil riktig pin på PSU sende til riktig pin på GPU. Endret 29. november 2016 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Kjente jeg ble brått usikker på dette her Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Kjente jeg ble brått usikker på dette her Hvis kontakten passer så har du koblet riktig. Må du bruke fysisk makt eller skjære i kontakten da passer den ikke Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Hørtes jo trygt nok ut, og da tviler jeg på at det vil fungere. MEN! Har en annen strømforsyning her på 550W. Den er av det litt mer enn eldre slaget, og har en kabel (denne er altså ikke-modulær) som er 6-punkts det står PCI-X på. Kan jeg bruke denne, eller MÅ RX 480 ha 8-pins støm? Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Og - har funnet denne adapterkabelen, og lurer på om den vil fungere? Blir usikker på hunn/hann-biten oppi det hele her nå Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Mye som har hendt på PSU-fronten de siste årene iallefall. I gamle dager holdt det å kjøpe en PSU så funket den til alt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hørtes jo trygt nok ut, og da tviler jeg på at det vil fungere. MEN! Har en annen strømforsyning her på 550W. Den er av det litt mer enn eldre slaget, og har en kabel (denne er altså ikke-modulær) som er 6-punkts det står PCI-X på. Kan jeg bruke denne, eller MÅ RX 480 ha 8-pins støm? I utgangspunktet trenger du 8 pin strøm, det er mulig du får bootet og kjørt windows med bare 6 pins men når du kjører spill vil det krasje. Kan hende du kan klokke det ned litt og få det til å virke men jeg ville gått for en løsning så du fikk koblet til 8 pins. Siden det finnes adapter for 6-8 pin så antar jeg at hvert par (2, 4, 6, 8) pins er identiske. Kan nesten si at kortet trenger 8 batterier og hver pin er 1 batteri. Sålenge PSU er bra nok tror jeg det vil virke fint med en 6-8pin adapter. 550W kan være nok men det avhenger av hvor mye annet du har i maskinen. Kan ikke si noe 100% sikkert desverre Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Er ikke verre enn å teste den andre PSU'en, eller kan det gå riktig galt for 480-kortet? Fikk tilbakemelding fra Corsair support nå, hvor de refererer til "part CB65HXPC2", men at de selv har discontinued salget av disse... Skal etterhvert sette alt sammen inn i et m-ITX kabinett (ja, jeg skulle egentlig bygge den maskinen i høst), så derfor trenger jeg at en eventuell ny strømforsyning ikke er dypere enn 150mm. Anbefalninger til dette? Vet at jeg fikk beskjed om å kjøpe EVGA sist jeg maste på forum om dette, men den finnes ikke på lager noe sted lenger. Hvordan er FSP som produsent? Stemmer det at de to siste i 6+2 kun er jording? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå