KiX Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Hei. Er nylig blitt løslatt fra min jobb (gjennom gjensidig oppsigelse) og er blitt tilbudt ny jobb i et konkurrerende firma. I min arbeidskontrakt står følgende: Arbeidstakeren må ikke i den tiden nærværende kontrakt er gyldig ta arbeide for konkurrerende bedrift eller påta seg arbeide for andre av noen betydning uten bedriftens samtykke. Hva vil dette når min oppsigelse starter slik og ikke inneholder noe om oppsigelsestid eller fratredelse tidOppsigelseDu sies med dette opp fra din stilling i XXXXX med fratredelse fra dags dato (11.11.2016) Kan jeg tre inn i ny jobb eller må jeg vente noe tid? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Du er sagt opp, og hadde fratredelse 11.11.2016. Da er også arbeidskontrakten opphevet. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Med mindre du på noe vis er blitt kompensert for denne konkurranseklausulen (etterlønn, bonus etc.) er det bare å jobbe. Men som nevnt over, arbeidskontrakten er opphevet og ikke lenger gyldig. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Du er avskjediget, og konkurranseklausulen gjelder kun i arbeidsavtalens løpetid ifølge den selv. Siden arbeidsavtalen slutter å løpe ved avskjeden gjelder ikke konkurranseklausulen lenger, og du kan derfor begynne å jobbe straks. skripis sikter til det nye kapittel 14A i arbeidsmiljøloven. Denne gjelder imidlertid kun klausuler som forbyr arbeid for konkurrerende bedrift etter arbeidsforholdets opphør (og slike klausuler vil være gyldige også hvis opphøret er en følge av avskjed). Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Ikke at det har noen betydning i dette tilfellet, men det står at han er sagt opp, ikke avskjediget. Det er stor forskjell på dette mhp fortrinnsrett, NAV osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå