Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bilforsikring

Foppalhue

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal gå for innskaffelse av ny bil, og dermed lurer på hvor mye jeg må ut med i bilforsikring. (ish)

Jeg er 24 år, mann. Har 0 bonus, har kun innbo forsikring hos IF. Tidligere bil jeg hadde var forsikret på mine foreldre.

Jeg ser for meg å kjøpe en Audi A4, 2011, 143hk, gått 100 000km - til 200 000,- kr

Hvor mye betaler dere i bilforsikring, for å få en liten pekepinn.

Beklager rotete innlegg, skrevet i hast.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

På finansportalen kan man få en pekepinn om du legger tallene inn der.

Alternativt kan du ringe dem.

Mulig du kan få overført bonus fra foreldrene eller forhandle deg til en startbonus.

Du kan ofte få gode betingelser om du er medlem i feks. et boligbyggelag, jakt og fiske etc.

Et triks jeg har hørt er å bytte selskap hver 6 mnd for raskt å øke bonus.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Har lagt inn alle opplysninger på tjenestetorget.no, og venter på svar.

Tipper ca. 1000 kr i måneden med ansvarsforsikring.

Hvis han skal låne penger til en bil som koster 200000,- må man ha full kasko.

Yup, bedt om tilbud på full kasko.

Lenke til kommentar

Forsikringsselskapa har litt de kan gjøre hvis de vil, men det er ingen som vil ha deg som kunde så hvis du ikke kjenner noen må du nok ta til takke med det du får av autogenererte tilbud.

Har du vurdert å kjøpe en billig skapbil ved siden av som du sparer opp bonus på(bare ansvar), så fortsetter du å ha den dyre bilen på foreldrene dine til du har spart opp nok bonus til å ikke måtte betale en formue for kasko? Det kan hende at det regnestykket blir billigere.

Men uansett er det lurt å spare opp bonus nå så du ikke havner på samme plass som jeg var med å ha 0% bonus i en alder av 32 når jeg hadde råd til en litt mer morsom bil, det så lenge ut til å bli en veldig dyr forsikring inntil jeg fant en bekjent av en bekjent som klarte å navigere regelverket og gi meg en start på 60%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...