Gå til innhold

Varmt i solveggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min gamle favoritt "Rød mix." som fulgte meg i 28 år og nok er hovedårsaken til min kols finner jeg ikke her.

Ser at når tempen synker til -30C da trenger man karva blad som jeg aldri prøvde. Den uparfymerte Blå mix har jeg prøvd, med den var fæl syntes nå jeg.

Når vi kommer fram til 16. februar 2017 er det 26 år siden jeg slutta å forpeste lungene.

Nå inhalerer jeg 3 typer medisiner hver dag isteden.

Nå sies det jo at det ikke var tobakken i seg selv som var så farlig, men den kjemiske suppa de blanda i den for å sikre seg at folk forble avhengige.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

De var overalt tidligere. På Idrettsplassen,den gamle, var det en husvegg nær banen med teksten :"Tiedemanns Tobak, alle manns venn. Jeg husker ikke om den er fjenet, men det må i tilfelle være nylig. På banen der KBK spiller, er det heldigvis ikke reklame for slik styggedom. Varmt og godt formidlet. Mvh Gunnar

Jeg må korrigere min første kommentar. Det skal være Tiedemanns Teddy, allemanns venn. De går ofte litt for fort i svingene med meg :-) Reklamen er for lengst byttet ut med tidsriktig og lovlig reklame. Jeg får skylde på at det 50 år siden jeg var aktiv på banen. Mvh Gunnar

Du har vokst opp i Kristiansund du da? :)

De er fine disse Tiedemann reklameskiltene. Men heldigvis falt jeg aldri i røykefella. En ti-pakning i tolvårs alder er vel mitt bidrag til denne industrien. :)

Lenke til kommentar

Ser varmen er på Blaa Mixture-nivå. Det er varmt det, i Nusfjord ! Artig bilde.

Mvh Ragnar

Vi skulle egentlig ikke til Nusfjord denne dagen, men tåka lå kald og guffen på utsiden av Lofoten, så da reiste vi ut til dette herlige sted som badet i sol Vi ble ikke sure av å betale 50 kroner i inngangspenger en gang, så fint var det :)

Lenke til kommentar

De var overalt tidligere. På Idrettsplassen,den gamle, var det en husvegg nær banen med teksten :"Tiedemanns Tobak, alle manns venn. Jeg husker ikke om den er fjenet, men det må i tilfelle være nylig. På banen der KBK spiller, er det heldigvis ikke reklame for slik styggedom. Varmt og godt formidlet. Mvh Gunnar

Jeg må korrigere min første kommentar. Det skal være Tiedemanns Teddy, allemanns venn. De går ofte litt for fort i svingene med meg :-) Reklamen er for lengst byttet ut med tidsriktig og lovlig reklame. Jeg får skylde på at det 50 år siden jeg var aktiv på banen. Mvh Gunnar

Du har vokst opp i Kristiansund du da? :)

De er fine disse Tiedemann reklameskiltene. Men heldigvis falt jeg aldri i røykefella. En ti-pakning i tolvårs alder er vel mitt bidrag til denne industrien. :)

Jeg ser du stiller meg et spørsmål og som den åpne personen jeg svarer jeg uten å være på sosiale medier:-) Jeg er oppvokst på gamle Idrett som vi kalte plassen. Jeg er fortsatt sportsidiot. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Min gamle favoritt "Rød mix." som fulgte meg i 28 år og nok er hovedårsaken til min kols finner jeg ikke her.

Ser at når tempen synker til -30C da trenger man karva blad som jeg aldri prøvde. Den uparfymerte Blå mix har jeg prøvd, med den var fæl syntes nå jeg.

Når vi kommer fram til 16. februar 2017 er det 26 år siden jeg slutta å forpeste lungene.

Nå inhalerer jeg 3 typer medisiner hver dag isteden.

Nå sies det jo at det ikke var tobakken i seg selv som var så farlig, men den kjemiske suppa de blanda i den for å sikre seg at folk forble avhengige.

Roar

Jeg har ikke røyka siden jeg røkte en ti-pakning når jeg var 12 år. :) Jeg slo meg på sjokolade i steden...en last skal man jo ha.. ;)

Lenke til kommentar

Flott dette (og ditt forrige) fra den svunne tid.

Kan ikke huske sist jeg så noen røyke pipe, i det hele tatt sjelden jeg ser folk røyke lenger, og det er jo en god ting.

Men fint at de lar disse gamle klenodiene henge oppe.

Av alle dustelover de har kommet på (...ja for det var vel de fleste som syntes den var dust når den kom) så er røykeloven den mest vellykkede ever. Jeg synes det er utrolig deilig å kunne bevege meg rundt i det offentlige rom uten å støte på røyk noe steds. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...