Woods Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hei, rett før helga sluttet alle hdmi kontaktene i tv-en å fungere. Har prøvd å resette til fabrikkinnstillinger, oppdatere, fjerne alle kablene, latt tv-en stå uten strøm etc uten hell. Har også prøvd ny HDMI kabel. Trygt å si HDMI-kortet har tatt kvelden, eller finnes det flere måter å fikse dette på? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Har du prøvd å koble en enkel HDMI enhet direkte til TV'en ? Det er jo ikke sikker det er TVen som har problemet; kan være receiver eller kilden du bruker. Prøv en helt annen kilde. Om ikke det hjelper; snakk med Samsung - dette går vel innunder 5års reklamasjonsgrensen (lansert i 2013?). Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Du kan selvsagt også prøve å koble til en av den andre HDMI-inngangene på TVen. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Glemte å nevne det, men får ikke bilde via Get boksen, PS3, Apple TV, Xbox eller htpcen - også på ulike porter. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Har vært i kontakt med Samsung. De tok en såkalt "EDID-rewrite". Det fungerte ikke, så da er det vel bare å sende den inn til service.... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Har vært i kontakt med Samsung. De tok en såkalt "EDID-rewrite". Det fungerte ikke, så da er det vel bare å sende den inn til service.... Mener det er slik at om tv'en er over 40" så kommer de på hjemmeservice Lenke til kommentar
Woods Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Jeg fortsetter min egen tradisjon og svarer min egen tråd! Tok kontakt med Samsung og deres tv-reparatør for området jeg bor i, og de bestilte nytt hovedkort. Dette ble bytta og nå fungerer alt igjen. Som Dragonlove nevnte kom reparatøren hjem til leiligheten med alt som trengtes. Hyggelig service! Dessverre ingen hotfix. Om du er fra fremtiden og vurderer å reparere TV-en selv, kan du fint gjøre det. Har du bygd din egen PC sitter du med kompetansen du trenger, det er mer eller mindre den samme jobben. Hovedkortet kan bestilles fra reparatør og koster et sted mellom 500-1500 kr. Nøyaktig pris for kortet jeg fikk har jeg ikke, da jobben ble dekket av garantien. OBS. Om du fortsatt er innenfor garantiperioden bør du ikke gjøre dette selv, da du mister garantien. Vurder dette om det har gått over 5 år! Endret 27. januar 2017 av Woods 2 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Så det som måtte byttes var ikke (del av) det såkalte EVO kitet til TV-en? Bra at du la inn løsningen på problemet, litt for mange tråder på forumet som ikke følges opp med en løsning/konklusjon fra trådstarter. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Nei, den har jeg ikke. Har vurdert den et par ganger, men 4500,- for en modul som gir meg litt nyere smart tv er en del penger... Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 OK, trodde kanskje at den modulen som alt av tilkoblinger sitter i var den samme som ble byttet ut når man kjøpte nytt kit. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Nei, den har jeg ikke. Har vurdert den et par ganger, men 4500,- for en modul som gir meg litt nyere smart tv er en del penger... Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, kom på 3300,- inkludert mva og frakt, riktignok brukt, men det ser strøkent ut, kjøpte fra Ebay, men ser at selgeren ikke har flere igjen nå, han hadde vel 5 kit og de gikk som varmt hvetebrød. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Nei, den har jeg ikke. Har vurdert den et par ganger, men 4500,- for en modul som gir meg litt nyere smart tv er en del penger... Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, kom på 3300,- inkludert mva og frakt, riktignok brukt, men det ser strøkent ut, kjøpte fra Ebay, men ser at selgeren ikke har flere igjen nå, han hadde vel 5 kit og de gikk som varmt hvetebrød. Glem det, jeg har UE65HU8505, så du kan bruke SEK-3000, koster 2499,- hos Komplett. https://www.komplett.no/product/911441/tv-lyd-bilde/tv/tilbehoer-tv/samsung-evolution-kit-sek-3000# Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Nei, den har jeg ikke. Har vurdert den et par ganger, men 4500,- for en modul som gir meg litt nyere smart tv er en del penger... Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, kom på 3300,- inkludert mva og frakt, riktignok brukt, men det ser strøkent ut, kjøpte fra Ebay, men ser at selgeren ikke har flere igjen nå, han hadde vel 5 kit og de gikk som varmt hvetebrød. Glem det, jeg har UE65HU8505, så du kan bruke SEK-3000, koster 2499,- hos Komplett. https://www.komplett.no/product/911441/tv-lyd-bilde/tv/tilbehoer-tv/samsung-evolution-kit-sek-3000# Billigere å kjøpe em boks med Android TV eller lignende å bruke istede da, om smarttven fungerer for dårlig. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Nei, den har jeg ikke. Har vurdert den et par ganger, men 4500,- for en modul som gir meg litt nyere smart tv er en del penger... Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, kom på 3300,- inkludert mva og frakt, riktignok brukt, men det ser strøkent ut, kjøpte fra Ebay, men ser at selgeren ikke har flere igjen nå, han hadde vel 5 kit og de gikk som varmt hvetebrød. Glem det, jeg har UE65HU8505, så du kan bruke SEK-3000, koster 2499,- hos Komplett. https://www.komplett.no/product/911441/tv-lyd-bilde/tv/tilbehoer-tv/samsung-evolution-kit-sek-3000# Billigere å kjøpe em boks med Android TV eller lignende å bruke istede da, om smarttven fungerer for dårlig. Er ikke alle som synes det er greitt med masse bokser under tv'n, meg selv inkludert. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Nei, den har jeg ikke. Har vurdert den et par ganger, men 4500,- for en modul som gir meg litt nyere smart tv er en del penger... Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, kom på 3300,- inkludert mva og frakt, riktignok brukt, men det ser strøkent ut, kjøpte fra Ebay, men ser at selgeren ikke har flere igjen nå, han hadde vel 5 kit og de gikk som varmt hvetebrød. Glem det, jeg har UE65HU8505, så du kan bruke SEK-3000, koster 2499,- hos Komplett. https://www.komplett.no/product/911441/tv-lyd-bilde/tv/tilbehoer-tv/samsung-evolution-kit-sek-3000# Billigere å kjøpe em boks med Android TV eller lignende å bruke istede da, om smarttven fungerer for dårlig. Er ikke alle som synes det er greitt med masse bokser under tv'n, meg selv inkludert. Kan fint montere den bakom tv'en omså. f.eks denne: http://www.mi.com/en/mibox/ 600kr vs 2500kr, og du får minst like mange eller flere funksjoner med Mi Box enn med smart-tven. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 Til prisen er ikke Samsungs EVO kit verdt bryet etter min mening. Min Smart TV håndterer alle appene jeg trenger (NRK, TV2, ViaPlay, Plex mm). Den dagen støtten for disse ryker, evt. blir sirup, blir jeg heller å bruke Chromecast og Kodi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå