H?rselsvern Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Vurderer å kjøpe meg en bil selv om jeg ikke helt har bruk for det, men er praktisk til tider. Bilen har altså ikke noe spesielt bruksområde. Diesel eller bensin spiller ingen rolle, automat er nesten ett krav, trenger ingen racer, vil ha noe driftsikkert og utseendemessig pent (veldig subjektivt, men litt sportslig utseende er et must, S-line, M-sport-og AMG pakker). liker at bilen er gått lite og har endel utstyr Har tittet på: Audi A3 og A5, Bmw 1 serie (E82/81/F20) og Mercedes A-klasse. Men klarer ikke helt bestemme meg, ser fordeler og ulemper med alle. Er det noen av disse som har mer skavanker enn de andre, motor, rust, elektronikk? Er det andre biler i dette segmentet som kan passe? også sett på Lexus CT, men syns den blir litt for kjedelig, men kan sikkert gjøres kun med F-sport og litt større felger. ser i prisklassen 150-300k Som sagt skal bilen brukes mest til småkjøring hit og dit, men tenker ikke at diesel skal være et problem da jeg ofte vil bruke den på motorvei slik at partikkelfilteret ikke vil gå tett. Holder meg stort sett unna bomringene, så oslopakke 3 trenger heller ikke tas i betrakning. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Selv ville jeg valgt A3 eller A5. Kun basert på at jeg liker de modellene bedre enn de andre nevnte. Får en fin A3 i den prisklassen. Kan Volvo V40 R-line være aktuelt? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Takk for innspill. har forsjåvidt sett på TT også, men har alltid vært litt skeptisk til Audi. Nå vet jeg ikke om det gjelder de modellene, men har inntrykk av de generelt har mye feil. Og det å skru på en bil har jeg ikke peiling på Syns v40 ser litt rar ut, føler de overnevnte ser bedre ut Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Driftsikker... lal 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Om du ikke er veldig opptatt av effekt så får du veldig lite brukt 1-serie facelift, automat M-sport og greit med utstyr. Da har du forsatt 4-5 år igjen på garantien, på en ellers driftsikker bil. Eksempel: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82567273 Om du ikke har all verdens av motor, har du iallefall drift på bakhjula for litt mer inspirerende kjøring. Mercedes og Audi har vel jevnt over dyrere vedlikehold, og iallefall en A5 fra rundt 2010 (i forhold til budsjettet ditt), kan fort by på dyre feil. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 @it-henrik Hva legger du i at det er dyrere vedlikehold på Audi og Merc enn på BMW? Mer feil? Dyrere deler/service? Bare lurer altså, ikke ment som kritikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Vedlikehold = servicer i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Når vi er inne på det med vedlikehold.. Hvor mye ligger service til 1-serien på hos merkeverksted? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Hva med en Honda Accord Sedan? Den er litt "premium-looking" ala Audi, Bmw etcog er generelt sett regnet som veldig driftssikre og billige på service http://cdn.pinthiscars.com/images/honda-accord-ex-2008-coupe-wallpaper-4.jpg Endret 29. november 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Når vi er inne på det med vedlikehold.. Hvor mye ligger service til 1-serien på hos merkeverksted? Kan være kjekt å ta en serviceavtale sammen med bilen: http://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BSI%20prisliste%20for%20nettsiden.pdf Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Mercedes og Audi har vel jevnt over dyrere vedlikehold Hva mener du egentlig her? Hvor mye mer koster service på en Mercedes eller en Audi i forhold til på en tilsvarende BMW? Jeg ville tro det er kostnadsdrivende med registerreim som eksempelvis Audi er glad i, Mercedes har svært lite sånt. Endret 29. november 2016 av Snylter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Mercedes og Audi har vel jevnt over dyrere vedlikehold Hva mener du egentlig her? Hvor mye mer koster service på en Mercedes eller en Audi i forhold til på en tilsvarende BMW? Jeg ville tro det er kostnadsdrivende med registerreim som eksempelvis Audi er glad i, Mercedes har svært lite sånt. Her har vi kun Bertel O. Steen, mulig at der bedre hos andre merkeverksted, men jeg tviler. De gangene jeg har sjekket har Mercedes hatt desidert høyeste listeprisene, som regel 50-100% dyrere med Mercedes sammenlignet med andre merker. Har selvfølgelig sammenlignet med tilsvarende biler på flere tilsvarende km. stand / alder, f.eks. A-klasse, 1-serie, A3 og Golf eller C-klasse, 3-serie og A4. Har ikke tatt høyde for hvor mye som blir gjort på servicen. En normal Audi service er ikke så aller verst, men så plutselig må ha en "long-life" service som koster skjorta. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Service på min c-klasse for en måned siden kostet 3500. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Kva med å prøvekjøre aktuelle modeller og se kva DU liker best og ikke ein ukjent person på forumet? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Kva med å prøvekjøre aktuelle modeller og se kva DU liker best og ikke ein ukjent person på forumet? jeg har kjørt alle tidligere. Hvis du hadde lest posten så hadde du fått med deg at poenget var om det var noen av disse som er mer utsatt for feil enn andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå