ecco Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Sitter her å sparker sammen den nye pc'n som kom i posten i dag =) Tjohoi , kjempe gøy! (også på en lørdag da.. fyyy) Men problemet er bare det at jeg finner ****** ikke firewire pluggene på Hoverkortet ?? Det er jo sånn tilleggs kort, og på firewiredelen er det 2 plugger. hvem skal hvor osv. Noen som kunne hjulpet meg med det litt raskt?? HK = Abit NF7-S Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) les manualen, mann..... men tror de er merket med IEEE1 og IEEE2 De sitter ,2 stk, mellom øverste PCI port og agp porten regner med det er 2.0 utgaven du sitter med?? Endret 29. november 2003 av vikingfk Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Ja, riktig. Jeg har et slikt under oppbygging selv. Det er to av dem, plassert som vikingfk beskriver, det står i manualen på side 3-18. På min PCI brakett, er det to USB porter og en 6 pins FireWire og en liten 4 pins FireWire. (Edited) Lykke til! Endret 29. november 2003 av hn66 Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 På min PCI brakett, er det to USB porter og en FireWire. på min brakett er det 2 stk usb2.0 og en 4 pins og en 6 pins firewire Lenke til kommentar
ecco Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Mange takk. Dumt spm jeg vet. les manual osv.. har gjort det.. Men ble så usikker da det sto IEEE1294.. og ikke noe om firewire.. Har en 6pins og en 4pins. Er det samme hvor jeg setter 6pins og 4pins? Og hvor satt dere "kortet" ? første PCI slot? Endret 29. november 2003 av ecco Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hvis du ser litt nærmere på ledningene, så går det kun en fra FireWire portene og en hver fra USB portene. Således setter du FireWire pluggen i hvilken som helst av de nevnte plassene på hovedkortet, det spiller ingen rolle. Hvor du plasserer PCI braketten, spiller heller igen rolle. Selv pleier jeg å ta hensyn til kjøling, slik at jeg lar det være mest mulig luft rundt skjermkortet (har en passiv GPU kjøler, mao. ingen vifte). Du må også tenke ergonomisk, hvor langt ned på gulvet du ønsker å legge deg når du plugger i portene Lenke til kommentar
ecco Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 jeg har faktisk 2 firewire utganger.. en 6pins og en 4pins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå