Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Krever det nye skjermkortet for mye strøm?

Anbefalte innlegg

I dag monterte jeg et nytt ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC til maskinen min. Hardwaren i den består blant annet av en Chieftec Nitro Series BPS-550C 550W PSU og en ASUS P8Z68-V PRO hovedkort. 

På PSU'en er det to strømledninger med 8 kontakter. Den ene av disse går til hovedkortet mens den andre er koblet til det nye skjermkortet. 

Når jeg starter maskinen kommer det en litt rart støy fra PSU'en. Det kan nesten virke som den ikek klarer å starte den innebygde viften i seg. Alle lampene på HK lyser som de skal men ingenting skjer ellers. Når jeg drar ut strømledningen til skjermkortet starter maskinen som normalt. Det står ingen ting om hva skjermkortet krever av strøm, hverken på Komplett eller ASUS sin hjemmeside. PSU'en leverer 550w så jeg så for meg det ville funke.

noen tips til hva jeg har gjort feil? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det prøvde jeg uten hell. 

På produktsiden til strømforskyningen stod det at det skulle være 2 stykk utganger med +12V1 - 44 A og det er noe slikt skjermkortet krever, ref Recommended System Requirements nederst på denne siden. Jeg koblet til en ny leding og skrudde på. Etter et par sekunder kom det skikkelig brent lukt og røyk fra strømforskynigen. To av pin'ene til ledningen som jeg var helt svarte så nå vet jeg ikke om jeg tør bruke den strømforskynigen lenger. 

Lenke til kommentar

Før jeg prøvde å koble strøm på skjermkortet og drepte PSU'en tok jeg ut strømmen på skjermkortet og startet maskinen. Da startet den tilsynelatende ok. Det er selvfølgelig en mulighet for at noe annet har tatt kvelden men det finner jeg eventuelt ikke ut av før i morgen når jeg får hentet den nye strømforskyningen.

edit: maskinen har fusket litt i det siste ved at den har hatt noen spontanrestart så det kan (kanskje) tyde på at strømforskyningen har sunget på siste verset en stund. 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det prøvde jeg uten hell. 

På produktsiden til strømforskyningen stod det at det skulle være 2 stykk utganger med +12V1 - 44 A og det er noe slikt skjermkortet krever, ref Recommended System Requirements nederst på denne siden. Jeg koblet til en ny leding og skrudde på. Etter et par sekunder kom det skikkelig brent lukt og røyk fra strømforskynigen. To av pin'ene til ledningen som jeg var helt svarte så nå vet jeg ikke om jeg tør bruke den strømforskynigen lenger. 

1070 er 150w, du ville funnet det på nvidia.com. :)

Til gpu skal det stå pci-e på kontakten, den andre cpu. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...