Redaksjonen. Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Mener konkurrentene tvinges til å lansere sine selvkjørende biler tidligere.Nvidia: – Tesla har sendt sjokkbølger gjennom bilindustrien Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Eventuelt la Tesla holde på litt for å se hvor mange som dauer, eller hvordan folk reagerer? Hva skjer hvis en av disse bilene dreper en skoleklasse? Det kan være kroken på døra til det merket. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 28. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2016 Eventuelt la Tesla holde på litt for å se hvor mange som dauer, eller hvordan folk reagerer? Hva skjer hvis en av disse bilene dreper en skoleklasse? Det kan være kroken på døra til det merket. Da sliter han som fører bilen, det er han/hun som sitter med ansvaret. Tesla er langt i fra alene om slike systemer, men alikevell er det bare de som blir nevnt i disse dommedag postene. Rart da deres system vinner de tester som er mellom systemene. 13 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Søksmålet fra familiene vil kanskje bli rettet mot bilprodusenten. Og folk vil bli mer skeptisk til teknologien. Vi vet egentlig ikke hvem som har de beste systemene, bare at Tesla har de beste på offentlig vei? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Søksmålet fra familiene vil kanskje bli rettet mot bilprodusenten. Og folk vil bli mer skeptisk til teknologien. Vi vet egentlig ikke hvem som har de beste systemene, bare at Tesla har de beste på offentlig vei? Ja mulig de vill prøve seg, men en har akseptert avtale så det blir nok vanskelig. Tesla har nok sikret seg ganske godt mot slike situasjoner. Jeg refererer til faktiske tester av systemene, som nå flere selskap leverer. 3 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Ok, interessant med de testene. De andre merkene har muligens vært litt treige, ja. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Eventuelt la Tesla holde på litt for å se hvor mange som dauer, eller hvordan folk reagerer? Hva skjer hvis en av disse bilene dreper en skoleklasse? Det kan være kroken på døra til det merket. Da hadde vel annen, eksisterende teknologi slitt også?? "Føreren bremset, men bilen stoppet ikke fort nok" Vi vet jo hvem som får ansvaret, selvom det eksisterer en haug av varierende kvalitet på bremser, dekk, støtdempere osv. Men kvaliteten må være god nok, innenfor visse kriterier. Er disse ivaretatt, så er det sjåføren, som systemoperatør, som blir holdt ansvarlig. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Stoler da uansett mye mer på en datamaskin enn mye av rasket som sitter bak rattet på store deler av bilparken.. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Skal vel ikke påstå at jeg har stor ekspertise på det amerikanske rettsvesenet.. Men det er uberegnelig. Lenke til kommentar
Asbjørn Viland Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Er det noen fabrikanter som jobber med systemer som lar bilene kommunisere seg imellom? Lenke til kommentar
Populært innlegg tommyb Skrevet 28. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2016 Teslas plan er å gradvis bygge kunstig intelligens som setter bilene i stand til å kjøre seg selv på sikt. Siden alle bilene har maskinvaren, kan alle kunder få tilgang til dette etterhvert som det forbedres. – Jeg tror det at Tesla nå lanserer og i nær fremtid har på veien kapasitet for fullstendig selvkjøring basert på kunstig intelligens, har sendt en sjokkbølge gjennom bilindustrien, sier Huang ifølge en transkripsjon av telefonkonferansen gjengitt på Yahoo.com. Det største sjokket for bilindustrien er tanken på at noen kan finne på å slippe/forbedre ny funksjonalitet på allerede solgte enheter. Det i stärk kontrast til en industri der de forsøker tvinge deg til å kjøpe en ny bil for å få DAB-støtte, med å spre stereoanlegget utover hele dashbordet og samtidig knytte sammen aircondition og kjørekomputer i samme anlegg i frykt for at du kan kjøpe en ettermarkedsenhet i stedet for ny bil. 10 Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Den store forskjellen blir vel heller at bilen nekter deg å gjøre slike ting. Enhver "amerkinask" depressiv psykopat kan gjøre dette når han vil, men om bilen nekter deg slike handlinger så vil dette være mye sikrere. 4 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Er det noen fabrikanter som jobber med systemer som lar bilene kommunisere seg imellom? Mercedes har noe som heter Car-to-x communication. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Er det noen fabrikanter som jobber med systemer som lar bilene kommunisere seg imellom? Ja: https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-vehicle Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Eventuelt la Tesla holde på litt for å se hvor mange som dauer, eller hvordan folk reagerer? Hva skjer hvis en av disse bilene dreper en skoleklasse? Det kan være kroken på døra til det merket. Med tanke på at distraksjoner er medvirkende i 60% av ulykkene, må vi heller spørre oss hvordan vi kan godta at så mange dør i trafikken hvert år. Autonome kjøretøy vil senke antall ulykker. https://www.youtube.com/watch?v=cs0iwz3NEC0 7 Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Dette viser at Tesla er vel så mye SW selskap som HW. Hvem som helst kan kjøpe sensorer og datamaskiner, men å få dette til å fungere i praksis trenger man de beste programmerere og det har Tesla. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Men menneskelige feil er vi vant til, det er på en måte akseptert. VI vet at veien mot nullvisjonen er autonome kjøretøyer. Men det er ikke vi techno-savy folk som bestemmer. Det er President Trump og kreasjonist vennene hans. De som mista jobben til en robot.. Og Høyesterett, da. De er jo en del klokere. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Nå skal vel Trump peike ut minst to hoder til Høyesterett, så hvor kloke de blir de neste årene gjenstår å se. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Tesla/M. har gjort mye bra i forhold til å introdusere elektriske biler, og til å vise at de er forbrenningsmotorer overlegne. Men "selvkjørende biler" bør være forebeholdt taxier og lokalbusser. Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 de er mange situasjoner der ALLE selvkjørende biler alltid vil krasje og mennesker klarer fint, uansett teknologi... det er galskap og hensynsløst å frakte levende dyr på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå