Isbilen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Lurte på om jeg skulle transplantere innmaten i mitt antikke CM Stacker over i noe mer lyddempet. Finnes det veldig mye bedre valg enn R5 i omtrent samme prisklasse? Komponentene er ganske streite. Har en Cooler Master Hyper 212 på prosessoren og en Corsair 1200w (tror jeg) PSU som kanskje er litt større enn vanlig, men jeg antar det er plass. Endret 28. november 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Define R5 er fortsatt et av de beste valgene hvis du vil ha en stille PC uten for mye ekstra utskiftinger av vifter o.s.v. Du trenger stort sett bare kjøpe en 140mm vifte i tillegg hvis du vil ha 2 vifter i front. Har du ikke behov for plass til DVD spiller eller mange hardisker, kan du jo se på Define S, Define C eller Corsair Carbide Quiet 400Q. Define R5 har en enkel viftekontroller innebygd, med plass til 3 vifter, der du kan velge 3 viftehastigheter. De andre kassene har ikke det, så der må du bruke hovedkortet eller en egen viftekontroller. Endret 28. november 2016 av FBEN 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Takk. Har sett på S, men vil gjerne ha plass til optisk drev. Når man får viftekontroller på kjøpet, tror jeg det blir R5 av de to. Med mindre S er merkbart stillere, som jo er hovedmotivasjonen her. Men det har jeg ikke lest noe som tyder på at det er Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hva med å kjøpe lydløs hardware istedet? Dette kabinettet https://www.komplett.no/product/852476/datautstyr/kabinetterbarebone/big-tower/in-win-h-tower-titaniumblack# Denne psuen https://www.komplett.no/product/815544/datautstyr/stroemforsyning/enheter/corsair-ax-1500i-1500w-psu# 2 av disse kortene https://www.komplett.no/product/894675/datautstyr/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme-gaming# er helt lydløst og ikke mistet noe kraft Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Tenkte å bytte ut komponentene med lydløse alternativer etter hvert, men nå har jeg nettopp brukt opp alle pengene mine på hvitevarer. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 Define R5 har en enkel viftekontroller innebygd, med plass til 3 vifter, der du kan velge 3 viftehastigheter. De andre kassene har ikke det, så der må du bruke hovedkortet eller en egen viftekontroller. Personlig liker jeg å styre dem alle med programvare via hovedkortet (men da må man jo selvfølgelig ha et hovedkort med mange nok vifteheadere, noe jeg har) slik at jeg kan skru dem helt av om jeg vil. Det kan man ikke med viftekontrolleren i kabinettet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. desember 2016 Del Skrevet 19. desember 2016 (endret) Det er først og fremst effektiviteten og krafta til komponentene sammen med kvalitet og turtall på eventuelle vifter som bestemmer støynivået. Kabinett kan dempe støy, men den største faktoren er komponentvalg. Endret 19. desember 2016 av BadCat Lenke til kommentar
tommynecro Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Jeg har r5 og de to 140 mill viftene som kommer med begynte å lage klikkelyder etter 36 timers bruk. Tenkte å bytte de ut uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå