Tjolaiiz Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hei Jeg sliter med memory leak, ligger på rundt 50% når ingenting kjører. Har 16 g ram Prøvde å formatere funket noen uker så kom det tilbake, misstenker det kan være noen av spill eller programmer som gjør det. Men vet ikke hvordan jeg skal feilkjøre dette. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hvor er det du ser at det er noe som spiser minnet ditt, og hva sier det? Lenke til kommentar
Tjolaiiz Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Jeg ser dette i task manager. Totalen.viser 50% Men om man ser på prossessene er det ikke mulig dette er 50% Lenke til kommentar
Tjolaiiz Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Kjører memtest nå for å se om problemet er der. Kan en defekt rambrikke fortsatt vise at jeg har 16g ram. Men at jeg ikke har det siden den er defekt? Vil det gi utslag av høy bruk? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Kan jeg få et skjermbilde av alt som er relevant i task manager? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Last ned process explorer: https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/processexplorer.aspx Husk å kjøre den som admin, ellers ser du ikke alle prosessene. Lenke til kommentar
Tjolaiiz Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Her er skjermdump Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Ser ingenting som er umiddelbart feil. Kan du gi meg screenshot av minnefanen under Performance i Task Manager? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Ser helt normalt ut. Hvis du lukker Chrome så tipper jeg at det synker til ihvertfall 4GB. I Process Explorer så kan du også høyreklikke på kolonne-headeren, velge "select Columns", gå til DLL og legge til WS Total. Da kan du se om det er noen kernelspace-drivere som har reservert RAM. Endret 28. november 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Tjolaiiz Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Etter chrome droppet den til 6,5. Hva er normal bruk når ikke noe kjører da? synes 50% virker mye Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Lukker du Chrome, Steam, Origin og Spotify så skal det meste være borte. Resten er bare reservert av Windows og vil frigjøres så snart du har behov for mer RAM. Om du fortsatt er i tvil så kan du gjøre som jeg skrev over. Bare husk å trykke på Show Lower Pane og View DLLs i ikonmenyen oppe, sortere etter WS Total og så bla gjennom prosessene for å se om det er noen av de som bruker mistenkelig mye minne. Endret 28. november 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Et godt OS skal bruke RAM det ikke er behov for til å forbedre ytelse. Det er ikke noe poeng i seg selv å bruke minst mulig. Chrome er svært glad i RAM. Du kan jo vurdere å bytte til Opera. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Enkel løsning på dette: Steg 1, restart pc og slå på task manager med engang PCen starter, les av memory usage, er det over 50% usage? Steg 2, hold skift + restart PC, gå til safemode og gjør det samme, forskjellen nå er at ingen software kjøres og da kan maskinen ikke bruke RAM, så hvis det er tilfellet så er det bare drit startup programmer som gjør all dette. Win10? task manager og fjern tullete programmer som startes opp med windows. Endret 29. november 2016 av nagina Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 PC Decrapifier. Fin til å rydde bort crapware, Ikke noe spesielt annet enn det som allerede finnes i programs and features og i windows-tast + R -> conf Alikevel en grei liste basert på hva andre avinstallerer Lenke til kommentar
mkon Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Ser du har "killer network manager", og antar med dette du har et slikt nettverkskort. Jeg har hatt en del problemer med dette. Du ser ikke minnefeilen direkte i taskmanager, men til slutt ved mye bruk av nettverkerket vil alt minne ditt forsvinne. Kan du prøve å avinstallere alt og laste ned nyeste driverpakke? Velg kun driver: http://www.killernetworking.com/driver-downloads Endret 29. november 2016 av _kongssund Lenke til kommentar
Tjolaiiz Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Enkel løsning på dette: Steg 1, restart pc og slå på task manager med engang PCen starter, les av memory usage, er det over 50% usage? Steg 2, hold skift + restart PC, gå til safemode og gjør det samme, forskjellen nå er at ingen software kjøres og da kan maskinen ikke bruke RAM, så hvis det er tilfellet så er det bare drit startup programmer som gjør all dette. Win10? task manager og fjern tullete programmer som startes opp med windows. Testet dette, ligger på 10% nå. Så klarer ikke helt å skjønne hva som gjør at den hopper opp til 50% Lenke til kommentar
Tjolaiiz Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Ser du har "killer network manager", og antar med dette du har et slikt nettverkskort. Jeg har hatt en del problemer med dette. Du ser ikke minnefeilen direkte i taskmanager, men til slutt ved mye bruk av nettverkerket vil alt minne ditt forsvinne. Kan du prøve å avinstallere alt og laste ned nyeste driverpakke? Velg kun driver: http://www.killernetworking.com/driver-downloads Eneste jeg har er killer network på mitt hovedkort Lenke til kommentar
mkon Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Ser du har "killer network manager", og antar med dette du har et slikt nettverkskort. Jeg har hatt en del problemer med dette. Du ser ikke minnefeilen direkte i taskmanager, men til slutt ved mye bruk av nettverkerket vil alt minne ditt forsvinne. Kan du prøve å avinstallere alt og laste ned nyeste driverpakke? Velg kun driver: http://www.killernetworking.com/driver-downloads Eneste jeg har er killer network på mitt hovedkort Ja, det "kan" være synderen. Kan du overvåke om minne blir brukt opp ved litt tyngre surfing. Youtube over en periode f.eks. Prøv å laste ned noen linux ISO filer samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå