jannicken Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Færre lurer på hvor det er blitt av postpakken. Her er årsaken Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Billigste jeg kunne sende en pakke med sporing for var 162,- så burde få nok til en liten rfid chip da. Selv om jeg ikke tror det var tilfellet på min pakke på 200gram og var 5cm tykk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 "RFID-printer"? Snodig formuleringer. En it-interessert nettbutikkeier klarer fint å programmere rfid-brikkene med en gammel android-enhet med nfc han har liggende, samt automatisere prosessen. Å fysisk klistre på lappene er nok mer jobb. Men enkelte aktører vil nok likevel prise tjenesten høyt for kudner med små volum, det er det nok liten tvil om. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 At det ikke er plass til en strekkode eller annen form for unik identifikasjon som scanneren til Posten kan lese på en konvolutt er bare pisspreik. Omtrent 1/4 av konvoluttens forside går til adresse og frimerke. Resten er blank, og en strekkode/tallrekke tar ikke store plassen. Legg også merke til at man kan spore rekommanderte brev og småpakker uten disse RFID-klistremerkene. Dette er bare enda en måte for Posten til å presse prisene opp. 3 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Istedenfor å bruke ressurser på RFID og annet tull kunne Posten heller brukt til å gjøre det de faktisk er betalt for å gjøre: levere post! Mesteparten av "post" som blir sendt som "pakke" har allerede en strekkode som scannes. På tross av dette evner ikke Posten å registrere helt basal informasjon som at pakken er ankommet utleveringssted før de ansatte på utleveringsstedet har scannet det og lagt det i hyllen. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Istedenfor å bruke ressurser på RFID og annet tull kunne Posten heller brukt til å gjøre det de faktisk er betalt for å gjøre: levere post! Mesteparten av "post" som blir sendt som "pakke" har allerede en strekkode som scannes. På tross av dette evner ikke Posten å registrere helt basal informasjon som at pakken er ankommet utleveringssted før de ansatte på utleveringsstedet har scannet det og lagt det i hyllen. Er det noe poeng i å varsle kunden om ankomst før pakken faktisk er tilgjengelig for henting? 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 I en travel butikk er det kanskje ikke prioritet å tømme posttralla umiddelbart når en drittunge velter appelsinkassene og Olga på 54 går bananas og denger den nyansatte med en pose løk fordi der bare var vanlig og ikke rød. All den tid man kan gløtte bort i tralla og spør "er det fra Clas Ohlson eller Kondomeriet?" og dermed finne pakken når folk spør, vil pakken faktisk være tilgjengelig. Det er jo ikke verre enn å legge et hierarkisk trinn der pakkene blir underordnet tralla, og når tralla er registrert på kontoret / i butikken kan der sendes hentemelding. Lenke til kommentar
jogeta Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Jeg lurer ikke på hvor pakken er men hvorfor den er der!Eksempel: En tirsdags formiddag manglet jeg noen elektronikkdeler, en forretning i Oslo kunne skaffe noe, en i Hong Kong hadde resten. Bestillt og betalt med kredittkort. Begge bekreftet postlagt pakkebrev samme dag. Hong Kong-pakken dumpet ned i postkassa mi på fredag. Posten rapporterte at min Oslo-pakke vandret rundt i Drammen til søndag kveld. Tirsdag, en uke etter postleggingen kom den frem til post i butikk på Stathelle. Dette er ikke enestående! Endret 29. november 2016 av jogeta 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Istedenfor å bruke ressurser på RFID og annet tull kunne Posten heller brukt til å gjøre det de faktisk er betalt for å gjøre: levere post! Mesteparten av "post" som blir sendt som "pakke" har allerede en strekkode som scannes. På tross av dette evner ikke Posten å registrere helt basal informasjon som at pakken er ankommet utleveringssted før de ansatte på utleveringsstedet har scannet det og lagt det i hyllen. Det ene går jo ikke på bekostning av det andre, det er jo ikke sånn at postmenn sitter å designer rfid-løsninger istedet for å kjøre post. Om noe er det motsatt, bedre sporing bedrer også leveringen. AtW 2 Lenke til kommentar
MK09FWXP Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Helt ærlig så tror jeg ikke noe vil hjelpe posten før de forstår at de lever av og levere for kundene. Jeg får ikke hente pakker i nærmeste postkontor, men må kjøre tre ganger så langt en annen vei enn den jeg kjører til og fra jobb, og be om å få hente pakker i annen butikk er døfødt, for det er ingen som tar ansvar for å behandle forespørselen. Og flere ganger har jeg fått beskjed om at det er pakke klar for henting, nei, da er den ikke i den butikken, da har de levert den til en butikk som ligger ennå lenger borte... og det har ikke bare skjedd en eller to ganger, det har blitt mer en vane... Takke f... for at posten går dårlig og må si opp folk! Nå skal det være sagt at det er ansatte som skulle hatt medalje, en sjåfør har levert pakke til meg direkte i nærhet av min jobb, fordi han skulle den veien senere på dagen, to ganger! og flere av de jeg snakker med på support senteret er så hyggelig og imøtekommende at det er synd at de jobber i posten, for da blir det jo nedskjæringer og det går utover de som faktisk gjør jobben sin.... Jeg er overbevist om at dette er et ledelses problem, og ikke de ansatte. (puh, godt å få ut frustrasjonen. JT 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Du later til å leve i den villfarelse at det er du som er kunden. Det er de som leverer pakken og pengene til posten som er kundene. Du er egentlig ikke relevant for posten... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Personlig har jeg bedre inntrykk av posten etter å ha hatt befatning med konkurrentene, som ikke akkurat imponerer. AtW 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Helt ærlig så tror jeg ikke noe vil hjelpe posten før de forstår at de lever av og levere for kundene. Jeg får ikke hente pakker i nærmeste postkontor, men må kjøre tre ganger så langt en annen vei enn den jeg kjører til og fra jobb, og be om å få hente pakker i annen butikk er døfødt, for det er ingen som tar ansvar for å behandle forespørselen. Hos meg ligger det en post-i-butikk rett over gata, men min offisielle adresse har et postnummer og post-i-butikk ca 2 km unna der jeg bor. Trikset er å skrive et postnummeret som tilhører det nærmeste hentestedet på adresselappen, da kan jeg hente pakka rett over gata. Bare ikke gjør det på utenlandspakker, da kan det ta flere måneder før pakka kommer frem Endret 29. november 2016 av tommelfingerregel2 1 Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) At det ikke er plass til en strekkode eller annen form for unik identifikasjon som scanneren til Posten kan lese på en konvolutt er bare pisspreik. Omtrent 1/4 av konvoluttens forside går til adresse og frimerke. Resten er blank, og en strekkode/tallrekke tar ikke store plassen. Legg også merke til at man kan spore rekommanderte brev og småpakker uten disse RFID-klistremerkene. Dette er bare enda en måte for Posten til å presse prisene opp. Maskinsortert post får allerede maskinlesbar strekkode påskrevet med laser i det den sorteres. Du finner den i oransje nede i høyre hjørne. Samme laser skriver også på menneskelesbar informasjon om du for eksempel har bestilt fast eller midlertidig adresseendring, eller oppbevaring. Slik reduseres antallet feilleveringer. Så vidt meg bekjent, og jeg jobber i posten, brukes disse strekkodene stort sett bare på 'kinapakker'. Dette er pakker som kan ha opp til flere sett med inkompitable strekkoder tilhørende andre lands postvesen eller intern sporing hos leverandør. De brukes også en del til intern sporing, blant annet på pallen som hver rutes post ankommer utleveringsstedet i, og på en av x antall reklamebunter per rute. Da fanges brikken opp både på vei inn på terminal til klargjøring og opplastning, og ut til levering. Brikkene bidrar til høyere kvalitet internt og eksternt, og de er også en faktor i et tidskontrollsystrm som er med å teller når rutelengde skal endres pga fallende postmengde. Endret 30. november 2016 av Sondre K Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er det noe poeng i å varsle kunden om ankomst før pakken faktisk er tilgjengelig for henting? For oss som ikke bor på postkontoret bruker vi ofte litt tid på å komme oss dit. Før mitt lokale postkontor ble lagt ned kom alltid postbilen ca 30 min før stengetid. Innen alle pakkene var scannet og varsel ble sendt ut var det gått minst 15 min. 15 min før stengetid er litt snaut med tid. Hadde jeg fått beskjed når trallen med pakken min ble levert utleveringssted hadde jeg hatt bedre tid. Nå med Post i butikk tar det enda lengre tid før jeg får beskjed. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Personlig er jeg mye mer fornøyd med posten enn postnord f.eks. Posten leverer jo pakker raskt og skadefritt. Man må bare huske å pakke esken godt først, ellers spiser sorteringsmaskina hos bringlageret den opp litt raskt. En annen ting jeg har lært er at når man sender en pakke via post i butikk, så er det et krav om at pakka skal registreres raskt og legges på plass med en gang for sending. Når pakker kommer til post i butikk er det ingen direkte krav om tid for registrering av pakker som skal hentes av mottaker. Angående postnord har jeg vært så heldig at 7 av 10 pakker jeg har mottatt som firmakunde har vært ødelagt. Da snakker vi to hull etter gaflene på en truck ca. midt i blinken på pakka. Så truckførerne har TRUFFET varen Som privatkunde har jeg bedt avsender om å pakke inn varene med 3-4 lag bobleplast før dem har sendt via postnord. Schenker er jeg passe fornøyd med. Dem ødelegger ikke så mange varer, men merker at sjåførene er litt vel avslappet i tjenesten når det gjelder henting og sending. Men dem skal virkelig ha for service hvis dem ikke får med seg leveransen på en bil, da ringer dem opp alle i nærheten for å sjekke om noen kan hente siste rest av forsendelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå