Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 – Jobber febrilsk.Telenor og Evry i møter om hvorfor Vipps tok kvelden Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 At linjen gikk ned er en ting, det skjer, men at det ikke var redundans på plass er spørsmålet jeg lurer mest på. Lenke til kommentar
Roger Olsen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 At linjen gikk ned er en ting, det skjer, men at det ikke var redundans på plass er spørsmålet jeg lurer mest på. Det tar vel tid å finne rektig inder? 7 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 La meg plukke frem denne saken fra to måneder siden: Hvorfor bruker ikke flere mobilen til å betale med? Her er svaret. En hundrelapp har ikke nedetid. Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hva skal man med viips? Har allerede bankkort og det fungerer bra nok. Men sikkert fin gebyrkilde for Dnb. Hvorfor ikke lage et oppladbart cash-kort? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Feilen kan oppsummeres i ett ord - "Evry" ! Lenke til kommentar
Pingu82 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Feilen kan oppsummeres i ett ord - "Evry" ! "Ifølge ham var det en feil på hovedprimærsambandet Telenor leverer TIL Evry spesifikt for Vipps-tjenesten til DNB." Lenke til kommentar
Ola Thoresen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hva skal man med viips? Har allerede bankkort og det fungerer bra nok. Men sikkert fin gebyrkilde for Dnb. Nå er det oftest høyere gebyr for bankkort enn for vipps. Og de færreste privatpersoner har bankterminal (selv om noen av oss har en izettle liggende). For betaling på loppemarkeder, parkering i marka, private bomveier osv. er jo Vipps (og alternativene) helt fantastiske. I butikk og til regninger er jeg ikke like sikker på et det er noe stort poeng. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Feilen kan oppsummeres i ett ord - "Evry" ! "Ifølge ham var det en feil på hovedprimærsambandet Telenor leverer TIL Evry spesifikt for Vipps-tjenesten til DNB." At det kan være feil på en fiberkabel er jo greit nok, spørmålet da blir jo hvorfor kritiske tjenester går ned på grunn av dette når Evry selv har designet og bygget sitt eget datasenter som de selger til kundene med reklame som : "Lagt til rette for redundant fiberkobling med et utvalg av flere operatører." Har inderne hos Evry misforstått hvordan redundans burde fungere ? Nå er det forsåvidt ikke noen nyhet at ting hos Evry ikke fungerer, det er det som i bransjen kalles "Evry-fail", synonymt med "epic-fail", som alltid oppstår med Evry-produkter, og noe kundene bør være godt vant til, man betaler ikke ågerpriser for ingenting! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 La meg plukke frem denne saken fra to måneder siden: Hvorfor bruker ikke flere mobilen til å betale med? Her er svaret. En hundrelapp har ikke nedetid. En hundrelapp som ligger i feil jakkelomme er iallefall ikke tilgjengelig Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg har redundans. En hundrelapp i alle jakkelommer jeg eier 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Det blir helt feil å skylde på Telenor. De er som kjent et verdensledende digitalt fyrtårn. </spydig> http://www.digi.no/artikler/vi-skal-bli-et-verdensledende-digitalt-fyrtarn/320528 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Har inderne hos Evry misforstått hvordan redundans burde fungere ?Sto ikke eksplisitt i kravspekken at løsningen faktisk skulle fungere. Lenke til kommentar
oppat Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Det blir helt feil å skylde på Telenor. De er som kjent et verdensledende digitalt fyrtårn. http://www.digi.no/artikler/vi-skal-bli-et-verdensledende-digitalt-fyrtarn/320528 Men for å være helt ærlig så KAN man ikke bygge et betalingssystem i 2016 som ikke er redundant! Det er sinnsykt. Helt vilt. (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå