Gå til innhold

Endre visning i mappe

Tangier

Anbefalte innlegg

Når jeg er i mapper jeg har bilder i bytter jeg visning i windows explorer til store eller ekstra store ikoner for å lettere se bildene og finne det jeg leter etter. Når det er de fleste andre filer i en mappe velger jeg detaljer på visning. Problemet er bare at i win7 og win10 så lagres det ikke oppsettet for hver enkelt mappe, men for explorer generelt. Jeg minns at det i tidligere versjoner, winxp eller tidligere kunne man sette visningsmodus på mappe og undermapper av den mappen. Men jeg finner ikke dette på de pcene jeg bruker lenger.

Jeg skulle gjerne ha satt automatisk visning av store ikoner for alle undermappene til Bildemappen min (det lages en ny mappe hver gang jeg importerer fra telefonen med dato for import), så skulle jeg hatt detaljer på selve bildemappen og alle andre mapper på pcen.

Noen som kan forklare hvordan jeg skal få til det, er spesielt jobb-pcen jeg trenger dette på og der har jeg ikke admin-tilgang. Kan sikkert endre noe i regedit, og kontrollpanel, men ikke alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både windows 7 og 10 har denne muligheten, og standard instilling er at den husker alle innstillinger når du setter de.

Innstillingene lagres i en skjult systemfil som heter desktop.ini i hver enkelt mappe, kan du se om du har en slik fil i mappen du har problemer med og kopiere innholdet i filen i neste innlegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...