Jod-R Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Kjøpte meg en ny og nydelige LG B6 TV her på black week til Lefdal og når jeg setter opp TVen så får jeg muligheten til å kunne kontrollere TV boksen til Canal Digital med fjernkontrollen som fulgte med TVen. Problemet er at det ikke virker. Jeg bruker mine gamle HDMI kabler (som er ifra rundt 2010), kan de hende at jeg må ha noen kabler som har CEC standarden innebygd eller er det dekoderen ifra canal digital som ikke støtter det? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Har samme problem, så henger meg på denne tråden. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Kabelen er det nok ikke; men sannsynligvis en innstilling på TV og/eller Canal digital boksen. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Kabeldekoderen til Canal Digital støtter ikke CEC. Lenke til kommentar
VinceK Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Samme her. Står på menyen at jeg kan bruke Canal digital, men funker ikke. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Kabeldekoderen til Canal Digital støtter ikke CEC. Så for at noe sånt skal fungere så må hdmi kabelen støtte CEC (gjør alle det eller må man se etter at de gjør det?) i tillegg så må dekoderen støtte CEC, noe dekoderene til Canal Digital ikke gjør. Dumt at de ikke gjør det, hadde gledet meg til å bli kvitt en kontroll ifra bordet. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Riktig. Når det gjelder kablene, så er det bare å kjøpe en i en butikk. De fleste kablene i salg i Norge bruker siste revisjon av HDMI-standarden. Biltema sine funker knall til CEC og ARC. Problemet med fjernkontroll kan lett løses ved å bruke en CA-modul, og USB-HDD for PVR. Bruker dette selv med en Samsung-TV og CA kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå