Gå til innhold

Verftsgiganten skulle gjøre alt i deres makt for å stoppe dødsfallene. Nå går det mot en ny, dyster rekord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke at de ikke prøver på dette verftet. Det er nok av regler og folk som passer på. Men mye av det er missforstått. For eksempel må alle ha på seg fallsikring uanset hva de jobber med. Selv om man aldri nærmer seg å jobbe i høyden må man ha den på seg uanset hvor man oppholder seg på verftet. Så de prøver. Men problemet ligger vel mer i at arbeiderene ikke har en innarbeidet sikkerhetskultur. Når samtlige må gå med fallsikring for å sikre at de som jobber i høyden skal bruke det blir det litt rart. Da er reglene på plass på en måte, men ingen har forstått hvorfor man bruker fallsikring. Sunn fornuft er ikke tilstede, derfor vil det ta mange år før HHI kommer opp på ett norsk nivå.

Lenke til kommentar

Hvem eier statoil? Staten! Og staten det er meg! Jeg vil bygge her og skape arbeidsplasser. Enkel tankegang gir enkle løsninger. Hvorfor ikke bruke pengene her? Et oppdrag i Norge koster jo bare halvparten av prisen når man tar hensyn til at 50% går rett tilbake i statskassa iform av skatter og avgifter.

I prinsippet er jeg enig, men er det pr. idag noen norske verft som har kapasitet til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...