Gå til innhold

Støtter Get tilkobling av flere kabelmodem?

Johtom

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har intenettabonnement fra Get og et vegg-uttak i flere av rommene i huset. Ønsker kablet nettverk fra loftet til etasjen under men dette lar seg ikke gjøre uten å borre hull til kabel. Lurte derfor på om det er mulig å bruke kablene fra Get som går mellom rommene til et slags kablet nettverk? Altså,jeg har et Cisco kabelmodem koblet til vegg-uttaket på loftet. I stua i etasjen under har jeg også vegg-uttak fra Get. Kan jeg koble et kabelmodem i stua og for å et slags hjemmenettverk med denne infrastrukturen eller er dette umulig?

Forsøkte å koble et gammelt Cisco-modem som jeg tidligere hadde fått fra Get i stua,alle lamper på modemet lyste korrekt men ingen Internettforbindelse fra modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der hvor kabelmodemet ditt er koblet inn i loftet, er det koblet inn i et nettverksuttak eller et coaxuttak (antennekontakt) eller begge deler?

Jeg regner med det siste siden du skriver kabelmodem. Da er det muligens forbindelse mellom de to nettverkskontaktene. Prøv å plugge kabelmodemet inn i uttaket på loftet, og en PC for eksempel i uttaket i etasjen under. Får du nett, eller link på nettverkskortet?

Lenke til kommentar

Lurer faktisk på akkurat det samme, men for Canal Digital. 

Nettopp flyttet, og skulle gjerne hatt internettforbindelse mellom TV og HTPC i toppetasjen og server i kjeller.. Har coax tv-uttak både oppe og nede (med internettplugg). Verken jeg eller samboer ønsker å trekke TP-kabel gjennom hele trappa, så har lurt på om det er mulig med to modemer. 

Lenke til kommentar

Du får ikke nettverk på et gammelt modem, for det er ikke registrert noe abonnement på det. To modemer vi bety to separate abonnement. 

Og det kan nok ikke være intern kommunikasjon mellom dem, ellers ville det jo bety at alle andre abonementer kunne få tilgang til ditt nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...