Rhyth86 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Hei. Har en pc her som har blitt infisert av Locky viruset. Skulle gjerne hatt ut noen filer av den. Har prøvd Kaspars Rakhni Decryptor, men den finner ikke noen støttede filtyper. Finnes det andre programmer jeg kan prøve for å få tilbake filene? Eksempel på hvordan filnavnene ser ut nå: F745A2FAFD2D9498BEE1B657C5A7DA4B.locky Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Jeg finner denne: Emsisoft Decrypter for AutoLocky https://decrypter.emsisoft.com/ Men beskrivelsen: "Use this decrypter if your files have been encrypted and renamed to *.locky, but the file base name is still unchanged, and you find a ransom note named info.txt or info.html on your Desktop." Får meg til å tro at det ikke er store sjansen for at det ordner seg. Lenke til kommentar
Rhyth86 Skrevet 27. november 2016 Forfatter Del Skrevet 27. november 2016 (endret) Jeg finner denne: Emsisoft Decrypter for AutoLocky https://decrypter.emsisoft.com/ Men beskrivelsen: "Use this decrypter if your files have been encrypted and renamed to *.locky, but the file base name is still unchanged, and you find a ransom note named info.txt or info.html on your Desktop." Får meg til å tro at det ikke er store sjansen for at det ordner seg. Ut i fra det jeg kan lese i beskrivelsen er det to forskjellige virus. AutoLocky og Locky. Nei, etter det jeg har lest er det vel minimal sjanse for å få tilbake noen filer, men jeg tenker det er verdt et forsøk Endret 27. november 2016 av Rhyth86 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 I utgangspunktet er det ikke noen mulighet for det, jo mindre man har funnet en svakhet i ransomware-programmet som kan utnyttes. Lenke til kommentar
RosaScimmia Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 På mange fora advare om trusselen fra ransomware. Svaret er - BACKUP!!!!!!!!!!! 1 Lenke til kommentar
Rhyth86 Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2016 På mange fora advare om trusselen fra ransomware. Svaret er - BACKUP!!!!!!!!!!! Ja, selvfølgelig er beste forsikringa å ta backup. Men når filene alt er kryptert hjelper det ikke og ta backup. Spørsmålet mitt var derfor om det fantes en mulighet til å fikse det når uhellet først var ute. Og etter det jeg klarte og lese meg til var det minimale sjanser for det. Lenke til kommentar
RosaScimmia Skrevet 17. desember 2016 Del Skrevet 17. desember 2016 (endret) I denne tråden en rekke nyttige lenker https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1714496 Endret 17. desember 2016 av RosaScimmia Lenke til kommentar
Medallish Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 Lige en copy paste da det er nyttig viten imo.Hei, jeg har selv for nyligt skulle hjelpe broren min med å dekryptere hans data, han var ramt av Crypt0l0cker.Det tok en del research men jeg fant til sist en dekryptering service gjennom Dr. Web Det er en russisk basert Anti-virus utvikler, den er legit nok, men jeg annbefaler å man gjør sin egen research hvis man ikke har hørt om dem.De vil ha' €150(187.5 med VAT) per computer med mindre du har Dr. Web på tidspunktet du ble inficeret, da er servicen gratis.For å dette ikke skal være en lang respons, hvis dere er interesseret i min erfaring kan dere lese den her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå