Gintoki Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Har i flere timer nå slite med at brystkassa har låst seg på høyre bryst nederst nermest mot der kassene møtes ved at det blir en hoggende smerte når jeg puster inn og ut, spesielt vondt når jeg ler eller tar lungedrag, noen øvelser eller måter å bli kvitt dette?Har hatt "låst brystkasse" på kvelden, nattan i 3 dager nå hvor 2 og 3 dager siden hadde så vondt at jeg nesten ikke fant en komfortabel stilling pga jeg kjente det over hele venstre brystkasse. Eneste måte jeg får blitt kvitt det på for dagen er å sove. Er det ingen annen måte å bli kvitt dette på? Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Antakeligvis smerter i intercostalene (muskler) som sitter mellom ribbene. Vanlig årsak er stress! Sekundært, pustedysfunksjon. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Antakeligvis smerter i intercostalene (muskler) som sitter mellom ribbene. Vanlig årsak er stress! Sekundært, pustedysfunksjon. Oh, ok. For nesten alle de muskelene på min høyre side var vonde så jeg nesten ikke kunne bevege meg for noen dager siden, betyr det da at det var smerter i hele den "veggen"? Å er det kramper som forårsaker slike smerter? Å angående at det "låser seg" hva skjer egentlig i musklen det gjør vondt i? Å hvorfor skjer det bare når jeg ikke innhalerer og halvveis i innhaleringa? (får mindre angst og stress når jeg vet detaljert hvorfor det skjer ) Endret 28. november 2016 av Gintoki Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Fordi ekspandering av ribbene skjer ved inhalasjon, og dette strekker de spente musklene. De responderer ved å skrike, da de ikke liker å bli strukket. Hvorfor det skjer kun på høyre side, vet jeg ikke. Det kan ha med å gjøre med større tightness av diafragma på høyre side, men jeg spekulerer bare. Som sagt, avslapping og sannsynligvis pustetrening er det jeg tror du vil ha ubytte av, men jeg kan bare spekulere uten å ha undersøkt deg. Tror hovedfokus for deg, slik som jeg tolker det, vil være å redusere stress. Magnesium-supplement kan også avslappe musklene. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Vet ikke helt hva du legger i at brystkassa 'låser seg', men deler av det du beskriver kan høres ut som et anfall av gallestein - noe jeg desverre er godt kjent med. Uansett så bør du ta deg en tur til legen for å få sjekket dette. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Vet ikke helt hva du legger i at brystkassa 'låser seg', men deler av det du beskriver kan høres ut som et anfall av gallestein - noe jeg desverre er godt kjent med. Uansett så bør du ta deg en tur til legen for å få sjekket dette. Har hatt dette flere ganger før, men har normalt bare vart i en time eller noe. Mener at det kjennes ut som at det hogger til med smerter på et punkt i ribb beina nederst når jeg innhalerer til et visst punkt. Men nå som jeg vet at det bare er "såre ribbeins muskler" så lar jeg det gå over av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå