Gå til innhold

F1 2016 og synkende FPS

Anbefalte innlegg

Har omsider investert i F1 2016 ettersom det var 30% salg på Steam. Problemet er bare at FPS-en synker etterhvert som jeg spiller. Starter godt på 60 og synker helt ned til 14! Skal ikke mange rundene til før det er helt uspillelig. Kanskje 15-20 minutter. 

Windowx 10 x64

i5-2500k stock (kom igjen, få høre det, den er gammel..) 

16GB DDR3 stock

GTX970 stock

2x 180GB SSD-er i RAID0

Driver 375.95 gjennom GeForce Experience 

Ser i EVGA Precision (fra Steam) att strømforbruket kun ligger på 30%, alt-tab'er jeg til Windows øker forbruket til 80-90%. Temperaturene er også ok på 65c. Nå etter at jeg har avsluttet spillet nok en gang i forbannels synker strømforbruket til 30%. Har deaktivert noe strømsparingsopplegg i NVIDIA Control Panel etter mye googling. 

Å starte spillet fra Steam, GeForce Experience eller fra Windows Explorer gjør ingen nytte heller. GeForce Experience har oppdaget spillet og satt alt til max, noe som ikke er noe problem tydeligvis da FPS-en er mer enn god nok de første 10 minuttene...

Er kun F1 2016 jeg opplever problemer med. Mafia 3 har jeg for eksempel ingen problemer med, bortsett fra de uendelig irriterende solnedgangsgreiene som gjør det umulig å se i motsol... 

Update 20:00: kjørt DDU og installerer driver nå

Update 20:38: ingen forskjell...hurray

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...