Stig-Arne Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Viften på hovedkortet mitt Abit NF7-S har begynt å bråke, og siden den er den støykilden som lager mest lyd i sytemet, vil jeg ha eliminert den. Tenkte jeg heller skulle hive på en kjøleribbe der siden jeg ikke har tenkt å overklokke maskinen. Men hva må jeg gjøre? Med tanke på hvordan skal jeg få av viften? den er sikkert limt fast, hvilken kjøleribbe bør jeg velge? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har det samme hovedkortet og problemet.. Venter nå på kjøleblokk til NB fra netconnrction nå Lenke til kommentar
sparks Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Viften er satt fast med slike klips.. Send mail til komplett og spør om du kan få ny, passiv kjøling! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Kjøleren på nordsidebrikka sitter bare festa med klips ja. Du vil antakelig finne ut at de bare har slengt på litt kjølepasta midt på, så det kan uansett være greit å skifte ut den. Selv kjøpte jeg NorthPole PowerPack, med aktiv kjøling til nordsidebrikka, samt kjøleklosser til mosfets etc. Jeg kjøpte med en Zalman spenningsregulator, så jeg har skrudd ned hastigheten og støynivået på kjøleren. På sørsidebrikka har jeg en Zalman gullfarga passiv kjøler. Alt dette funker iallfall glimrende. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Vel, da gjør jeg det. Eneste er jo at det ennå er garanti på kortet. Men jeg gidder liksom ikke å sende det inn for bare å få skiftet kjøler, da blir jeg jo uten maskin, og det går ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå