Gå til innhold

fikk kjeft for å ha hunden min gående fri


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

[...]

 

Det er sant det du sier, men det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at viss jeg er redd for hunder som er så små så burde det være mitt problem. Vi kan ikke fjerne alt som folk er redde for.

Enig :)
Er en redd for å møte en hund, så får en velge turområde deretter.

 

En annen ting er jo å ta ansvar for sin egen frykt. Den gamle damen burde jo heller si til seg selv at det gikk bra. Hunden gjorde meg ikke noe, i stedet for å reagere med sure kommentarer. Men det er jo så deilig å hate

Endret av Anatman
Lenke til kommentar

 

Etter min erfaring så er småhunder mindre selvsikre og dermed mer nervøse og har lettere for å opptre aggresivt enn større hunder. Vel, det er jo eieren som former hunden så det blir jo da at eiere av småhunder ikke har formet hunden bra.

 

Edit; Var selvfølgelig ikke noe hint eller noe til deg TS. Poenget var at jeg er "mer forsiktig" med småhunder selv om de er "mindre skremmende" og at Anatman's kommentar ikke er helt bra. Man skal ha samme respekt uansett størrelse.

Det er sant det du sier, men det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at viss jeg er redd for hunder som er så små så burde det være mitt problem. Vi kan ikke fjerne alt som folk er redde for.
Det er vel ikke heller snakk om å fjerne alt, eller noe som helst. En hundeeier har plikt til å sørge for at bikkjeskinnet ikke plager andre, uansett. Klarer man ikke det når den går løs, må hunden være i bånd. Da er den ikke fjernet, men under kontroll av eieren. På den måten sikrer vi tilgang for alle til friområder og natur, både hunder, hundeeiere og de med bikkjeskrekk.

Dette er hva som er nedfelt i norsk lov, og er altså helt uavhengig av hva du og jeg mener om saken...

Endret av jonlem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig hater å møte løse hunder. Fordi jeg har som oftest med meg egen hund, og jeg vet aldri hvordan den løse hunden blir å reagere. Min egen hund er heller ikke noe spesielt glad i andre hunder når de kommer løpende løs mot oss. Det finnes mange meter lange langliner, forstår ikke hvorfor bikkja skal gå løs i turområder man vet det kan være mye andre folk.

Lenke til kommentar

Jeg personlig hater å møte løse hunder. Fordi jeg har som oftest med meg egen hund, og jeg vet aldri hvordan den løse hunden blir å reagere. Min egen hund er heller ikke noe spesielt glad i andre hunder når de kommer løpende løs mot oss. Det finnes mange meter lange langliner, forstår ikke hvorfor bikkja skal gå løs i turområder man vet det kan være mye andre folk.

 

Jepp. Har samme problemet ...

Lenke til kommentar

Turområde? Hvilken kommune er dette? I min kommune er det båndtvang året rundt, med mindre man er på et sted i skogen eller på fjellet, langt unna oppmerket sti eller friluftsområde. Der er det bare båndtvang fra 1. mars til 31. oktober.

Kan ikke svare i min tråd mer, blir sensurert

 

flott forum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...