Alexander111 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Hei. Jeg skal en ca. 3 ukers tur til øst europa (ikke EU) og har tenkt meg å kjøpe noen mobiltelefoner(ny fra butikken) til jul. Regner med at det blir 3-4 stykk til samlet verdi på ca. 5000kr. Jeg har sett litt rundt og som jeg forstår så er grensa for å gå gjennom den grønne koridoren på flyplassen 6000kr. Så det skal ikke være noe problem da? Om jeg blir stoppet holder det bare å vise kvittering fra det stedet jeg kjøpte ? Også jeg kommer til å kjøpe noe småting som matvarer og noe klær men blir ikke mer enn 500kr tilsammen tror jeg. Men dette skal også inn i 6000kr grensa ikke sant? Hva med hvis jeg kjøper noen flasker på tax free i Oslo skal de også med? Også har det noe å si at jeg er der i 3uker? Eller er det fortsatt 6000kr grensa som gjelder? Takker for svar! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 > Om jeg blir stoppet holder det bare å vise kvittering fra det stedet jeg kjøpte ? Ja > Også jeg kommer til å kjøpe noe småting som matvarer og noe klær men blir ikke mer enn 500kr tilsammen tror jeg. Men dette skal også inn i 6000kr grensa ikke sant? Ja > Hva med hvis jeg kjøper noen flasker på tax free i Oslo skal de også med? Ja > Også har det noe å si at jeg er der i 3uker? Nei > Eller er det fortsatt 6000kr grensa som gjelder? Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå