herundir Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Har lest en del tester av olympos camedia c-750 og finner ingenting negativt med kameraet. Er det noen av dere som selv har kameraet som har noe å utsette på det? Lenke til kommentar
tomy Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Litt minussider har det da fått Treg batterilader Treg autofokus Mye støy i bildene Ikke optisk bildestabilisator XD-minnekort er dyrt Stativfeste i plast Dårlig autofokus i mørket Dårlig visningsmodus http://akamera.no/art.php?artikkelid=3574 mvh tomy Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Jeg har det selv, og er ikke helt enig i alle ankepunktene fra tomy. Jeg bruker 2100 mAH-batterier, og har 2 sett. JEg har derfor alltid ett fulladet sett i veska. Disse batteriene er så seige at det derfor ikke er noe problem å sette et utladet sett til over-natt-lading. Støy i bildet kommer vel helt an på motivet, tid på døgnet og om du kjenner kameraet godt nok. Det er iallfall min erfaring. Bildestabilisator mener jeg er mest nyttig på videokamera. Jeg har alltid et sånt mikrostativ i kameraveska, det får som regel alltid plass et sted, det være seg på et rekkverk, biltak, en stein osv. Det gjelder jo mest for kraftige zoombilder. Et 128 MB-kort har de fleste råd til, og da har du plass til en god del bilder. Kjøper man i tilleg en X-Drive, har man kapasitet til en middels jordomseiling uten å ha med PC. Enig ang. autofokusen, men nå er jo faktisk manuell fokus funnet opp. Hva i all verden er galt med visningsmodusen? Den har iallfall ikke jeg mye å utsette på. Mine testbilder finner du på www.manskow.net/kameratest . Endret 29. november 2003 av manskow Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Litt minussider har det da fått Treg batterilader Treg autofokus Mye støy i bildene Ikke optisk bildestabilisator XD-minnekort er dyrt Stativfeste i plast Dårlig autofokus i mørket Dårlig visningsmodus http://akamera.no/art.php?artikkelid=3574 mvh tomy Batteriladeren er akkurat så treg som du selv ønsker; om du kjøper en 1-times lader (fra f.eks. GP) med 2-3 sett 2200mAh-batterier vil jeg tro du har null problemer med slikt. Mengden støy i bildene blir ikke så høy om du stiller inn ISO50 manuelt. Under de fleste forhold blir det flotte bilder! Finnes det noen andre kamera (8-10x zoom) med bildestabilisator? Hva betyr "dårlig visningsmodus"? Lenke til kommentar
s-ki Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Hei! Du finner et her! http://www.dcresource.com/reviews/panasoni...iew/index.shtml mvh s-ki Lenke til kommentar
herundir Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 En annen ting: Er det noen av dere som vet om det kommer flere kameraer i denne serien i nærmeste fremtid? Lenke til kommentar
herundir Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 En annen ting: Er det noen av dere som vet om det kommer flere kamera i denne serien i nærmeste fremtid? Lenke til kommentar
herundir Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Har både c-740 og c-750 mulighet for manuelt fokus? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har både c-740 og c-750 mulighet for manuelt fokus? Ja. Det har også C-700, C-720 og C-730. Har ikke hørt om noen nye kameraer i serien, men det vil garantert komme om ikke så lenge. Det kommer et par modeller i året Men du kan jo ikke vente til evig tid.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå