Gå til innhold

Hvor mye koster det å få ADSL til et nytt hjem?

Anbefalte innlegg

Hei, foreldra mine eier en nabo bolig som de leier ut. Boligen har ikke tilgang til bredbånd, noe som jeg syntes er rart. Huset til foreldra mine har bredbånd, men begrenset til 25mb. Noen som vet hvor mye det koster å få inn adsl? Er det eventuelt mulig å dra noen kabler fra huset til foreldra, over til utleier boligen?

Begge boligene står ganske tett, så akkurat nå så låner nabo boligen nett fra foreldra via en receiver.

Endret av Hårek
Flettet 2 innlegg (PS: bruk Rediger knappen)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor tok 300 for meg, men da var det bare snakk om en linje fra naboleiligheten - ikke nabohuset. Jeg tror uansett at Telenor spiser en god del av utgiftene ved selve installasjonen for å tjene penger på linja de neste årene. 

Ikke at det egentlig er en god taktikk fra Telenors side med tanke på at fremtiden ikke akkurat ligger i tynne kobberkabler, men i feite fiberlinjer, men det er vel litt utenfor trådens område ;)

Lenke til kommentar

Hei, foreldra mine eier en nabo bolig som de leier ut. Boligen har ikke tilgang til bredbånd, noe som jeg syntes er rart. Huset til foreldra mine har bredbånd, men begrenset til 25mb. Noen som vet hvor mye det koster å få inn adsl? Er det eventuelt mulig å dra noen kabler fra huset til foreldra, over til utleier boligen?

Begge boligene står ganske tett, så akkurat nå så låner nabo boligen nett fra foreldra via en receiver.

Du får ikke opp noe alternativ hvis du søker på adressen på eiendommen? Er det innlagt telefon der?

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å... bestille?

Vet ikke, er kanskje det. Men jeg tenkte å spørre, siden jeg regner med at det koster litt. Og koster det veldig mye, og det må graves. Da kan det fort bli litt dyrt.

Telenor tok 300 for meg, men da var det bare snakk om en linje fra naboleiligheten - ikke nabohuset. Jeg tror uansett at Telenor spiser en god del av utgiftene ved selve installasjonen for å tjene penger på linja de neste årene. 

Ikke at det egentlig er en god taktikk fra Telenors side med tanke på at fremtiden ikke akkurat ligger i tynne kobberkabler, men i feite fiberlinjer, men det er vel litt utenfor trådens område ;)

Var det jeg tenkte og. Telenor vil da tjene mer, om de er villig til å betale for slikt. Mot at vi binder oss til dem.

Du får ikke opp noe alternativ hvis du søker på adressen på eiendommen? Er det innlagt telefon der?

Slo opp adressa fikk opp ingenting. Uten å være 100% sikker så tror jeg at det ikke er lagt inn noe telefon. Leietakerne hadde en bredbånds montør innom to mnd sida. De fant ingenting, bare veggkontakt med kun strøm. Noe jeg syntes er merkelig, siden boilgen har vært leid ut i over 10 år til rekke forskjellige mennesker.

Lenke til kommentar

Dette er en tulletjeneste, de tilbyr kun det de har avtale med og jeg testet med en adresse og fikk opp at jeg kunne få NGT med bra hastighet, men mindre det virkelig har skjedd en revolusjon siste mnd så finnes det ikke xDSL på den sentralen så ta alt fra disse med en klype salt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt usikker om utleier boligen har egen adresse, eller om den har samme som foreldra. Søker jeg på foreldras adresse så får jeg opp forskjellige priser, på forskjellige bredbånd. Men er jo ikke akkurat det jeg lurer på. Prøver å finne ut hvor mye det koster å få inn bredbånd på utleier boligen, og det er det lite informasjon om. Ingen leverandører nevner noe ting om dette :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...