mX mann Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har jamo fronthøjtalere,du for ikke tak i den serien lenger men de er ganske så brae syntes jeg, de er på 70Watt og har en frekvensoråde på 30Hz-20,000Hz Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Argh, slutt å dømme Eltax uten å ha hørt dem. Monitor-serien til Eltax har fått gode kritikker i både What HiFi (5/5) og Lyd&Bilde (9/10 eller noe slikt? Husker ikke i farta). Alt for mange forståsegpåere som har "peiling" her Før du slenger med leppa om forståsegpåere bør du bruke etpar hundre tusen på anlegg og sette deg inn i hva HiFi, HiEnd og hjemmekino er om du skal uttale deg om noe som helst. Tenk på vær varsom plakaten. Angående tester så er de gjort med hensyn til kvalitet/pris, og siden de ikke har så enormt stort utvalg av merker i dette prissegmentet står en tilbake med det beste av det mest elendige. Eltax og andre nille - merker er ok for studenter og andre folk som har dårlig råd i øyeblikket, så får de litt bedre lyd enn den de har i TV'en frem til den dagen de får jobb eller på annen måte tjener nok til et skikkelig system. Eltax er helt ok til den prisen, men ikke mer. Alle må ta hensyn til sin egen økonomi, og det er noe en må respektere. Bra senter for 1000 er ikke mulig å få medmindre du får et kjempekjøp på qxl, gibud, netthandelen eller ved et lager eller opphørssalg, men Eltaxen vil gjøre jobben på en bra måte. Sjøl så vet jeg av smertelig erfaring at det er bedre å spare opp til komponenter med kvalitet heller enn å kjøpe billig møkk... Du får det du betaler for. Du får ikke Mercedes til Ladapris... Peace! Out! Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 hvem fronthøyttalere og bakhøyttalere har du? Solgte anlegget når jeg flytta hjemmefra for noen år siden. Dette var før digitalsurround. Hadde Et par infinity fronthøyttalere. Husker ikke navnet på dem, 120-150cm høye, 4veis med 12" bass/sub. Dro disse med en nad 512(?) effektforsterker, den 25kg saken. Bakhøyttalerne var PSB Alpha som jeg dro med en rotel 960 effektforsterker. Byttet til meg dette anlegget mot en hævv av en bil. Hadde jeg kjøpt et anlegg hadde jeg nok valgt "likere" komponenter. Ble imponert av PSB, ikke umulig at jeg hadde valgt det hele veien, sammen med f.eks Rotel. Ikke verdens menst agressive sammensetting akkurat, men det fikser man med en sub. K -få, bra komponenter er stort sett best! Lenke til kommentar
spikeII Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Uansett, en center skal gjengi stemmer for det meste, og kravet er realistisk. Seff, alle centere låter greit, men skal du ha noe som låter realistisk og nogenlunde bra, da er det over 2000kr de koster. Infinity har noen sinnsyke i sin alpha serie... Den CV'en som er nevnt er grei, men er det noe CV ikke greier er det mellomtone og diskant, mellombass og bass er de meget bra på (bare man har effekt nok).. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 hva med denne a: http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...oduct=gale3050c Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Har du sub? Hvis ikke, spar litt til og kjøp det! Driit i senter! K Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 det jeg hadde tenkt var og kjøpe en bilig center og heller legge lit mere penger i en bra sub etterpå. da holder det med eltax vel Lenke til kommentar
neon king Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 trur det er dere som er forståsegpådet jeg har eltax subwoofer har hørt eltax høyttalere og har masse dantax som faktisk er enda dårligere jeg tror grunnen til at hi-fi magasinene bedømmer eltax så bra er at eltax er så billig no har jeg ikke hørt liberiy serien da men hvis den er like trist som resten Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 har du hørt monitor serien a Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Gale 3050C senterhøyttaler http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...oduct=gale3050c Pris 998,- Ønsker du en senter som går litt dypere i bassen Cerwin Vega V-5C senterhøyttaler http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=48&product=V5C Pris 1.498,- Celestion F35c http://www.hificenteret.no/prod/sp/csp/cel_c.html Pris 1.395,- Endret 30. november 2003 av Fortius Lenke til kommentar
styx Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Før du slenger med leppa om forståsegpåere bør du bruke etpar hundre tusen på anlegg og sette deg inn i hva HiFi, HiEnd og hjemmekino er om du skal uttale deg om noe som helst. Tenk på vær varsom plakaten. Selvfølgelig må man vurdere pris/kvalitet! Det jeg reagerte på, var at han spurte etter en center i 1000-kroners-klassen, og fikk beskjed om at Eltax Monitor var elendig fra en person som aldri har hørt den aktuelle høyttaleren (og det kun basert på merket). Jeg er da heller ikke *totalt* grønn på det som har med HiFi, HiEnd og hjemmekino å gjøre, selv om jeg ikke har flere hundre tusen å kaste bort på kabler. (okay, den var flamebait, ignorer den) Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Greit nok. Du får ha meg unnskyldt om jeg virka litt krass. Det er som regel ikke så vondt sagt som det er ment... Eller noe i den duren, hehe Overser flamebaiten din lett jeg. Vil bare nevne ordtaket om at en ikke skal skyte spurv med kanon. Har man som mål å ta ut en 747 derimot... Endret 1. desember 2003 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå