mX mann Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg skal ha en center højttaler som skal koste maks 1000kr. kan dere hjelpe meg og finne en. -den skall passe til en sony 5*80watt reciver. -den skal kune gå helt ned til 50-60Hz. -størelse har ikke noe og bety. -så bra lyd kvalitet som mulig -den skal kunne gjengi realistiske stemmer. -kiie ta hensyn av de andre højttaleren i systemet. Jeg har ike så mye greie på lyd og dette med højttalere så jeg håper dere kan hjelpe meg. Takk for svar Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 du får ikke`no centerhøyttaler til 1000 kr!!!!!!! men hva med denne? http://hifiklubben.no/show.php?folder=48&product=V5C 1500 kr men mye lyd for penga 125watt, 91 db og 60-20000 hz!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Du stiller alt for høye krav i forhold til den prisen du er villig til å betale. Spar litt mer penger, så har du mer å velge i. dj_messiah: Det holder lenge med ett utropstegn! Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Ta hensyn av disse kravene dere: -den skall passe til en sony 5*80watt reciver. -den skal kunne gjengi realistiske stemmer. -ikke ta hensyn av de andre højttaleren i systemet. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Hvordan er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&view=detailed vet dere om noen tester av den. Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 ikke velg eltax dårlig kvalitet se heller litt på den høyttaleren jeg skrev en link til. har du ikke rå til noe annet enn eltax og sånne dårlige merker bør du spare litt penger. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 du får ikke`no centerhøyttaler til 1000 kr!!!!!!!men hva med denne? http://hifiklubben.no/show.php?folder=48&product=V5C 1500 kr men mye lyd for penga 125watt, 91 db og 60-20000 hz!!!!!!!!!! enig ikke lydkvalitet men MYE bedre enn eltax og sånt skit må no også si at man blir som regel ikke fornøyd med en center til 1000 Lenke til kommentar
styx Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Argh, slutt å dømme Eltax uten å ha hørt dem. Monitor-serien til Eltax har fått gode kritikker i både What HiFi (5/5) og Lyd&Bilde (9/10 eller noe slikt? Husker ikke i farta). Alt for mange forståsegpåere som har "peiling" her Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Argh, slutt å dømme Eltax uten å ha hørt dem. Monitor-serien til Eltax har fått gode kritikker i både What HiFi (5/5) og Lyd&Bilde (9/10 eller noe slikt? Husker ikke i farta). Alt for mange forståsegpåere som har "peiling" her Enig, alt for mange som uttaler seg om høyttalere de ikke har hørt. Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 har hørt mange eltax produkter og jeg må si at lyden er helt elendig og kvaliteten også. Lenke til kommentar
Zeddicus Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Test av Monitor i Lyd & Bilde, 10/10 http://www.eltax.com/documents/reviews/mon...deapril2002.pdf Test av Liberty i Lyd & Bilde, 10/10 http://www.eltax.com/documents/reviews/lib...ildejan2003.pdf Endret 30. november 2003 av Zeddicus Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Hvor elendig er de i forhold til pris du kan sefølgelig ikke samenligne med højttalere til 1500. og nor du sier elendig, hva gjør de til elendige, skurer lyden, lager den bare grøtette stemmer, er det dårlig bass. kan ikke du forklare nermere hvorfor du syntes de er dårlige, å har du akkurat hørt monitor center højttaleren. Endret 30. november 2003 av mX mann Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 har hørt mange eltax produkter og jeg må si at lyden er helt elendig og kvaliteten også. Jeg uttalte meg ikke spesielt om deg. Skriv hva du synes er elendig med lyden, hvis du har hørt på dem. Ikke bare kom med påstander uten å grunngi dem. Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg har ikke hørt monitor centerhøyttaleren men jeg har hørt mange andre og jeg synes stemmene er svake når du ser på film og de spiller heller ikke noe høyt. men det er ditt valg, det er du som skal ha centerhøyttaler ikke meg! eltax er kjent for lav pris IKKE lydkvalitet Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 klikk deg inn på qxl.no å se om du finner deg noe bra brukt! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg har ikke hørt monitor centerhøyttaleren men jeg har hørt mange andre og jeg synes stemmene er svake når du ser på film og de spiller heller ikke noe høyt.men det er ditt valg, det er du som skal ha centerhøyttaler ikke meg! eltax er kjent for lav pris IKKE lydkvalitet Der understreket du faktisk poenget mitt. Du har ikke hørt høyttaleren, men du skrev som om du hadde hørt den. Det innlegget du nettopp skrev er det mest iformative du har skrevet så lant i denne tråden. Du sier du ikke har hørt akkurat den høyttaleren mX mann spørr om, men har hørt andre fra samme fabrikant. Det gjør ikke mX mann noe særlig klokere. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du trenger ikke en billig senter! Hvis de andre høyttalerne dine er av bra kvalitet så vil en billig senter ødelegge! Den vil ikke greie å henge med på høyt volum. Spar pengene til du har råd til en senter tilsvarende fronthøyttalere, eller spar dem til en sub! Min Mission-senter til 1700kr var ikke i bruk mange ukene. Spilte mye høyere og renere med forsterkeren innstilt phantom (fronthøytt. simulerer senter). Mistet kanskje noe "retning" på stemmer, men lydkvaliteten ble bedre. Hvis de andre høyttalerne dine ikke er særlig bra, så spar 1000 lappen til du har råd til f.eks bedre fronthøyttalere. Konklusjon, en billig senter i et bra anlegg ødelegger. Hvis anlegget ditt er billig så hadde jeg heller oppgradert eksisterende komponenter enn å utvide! K Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 hvem frinthøyttalere og bakhøyttalere har du? Lenke til kommentar
dj_messiah Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 jeg mener fronthøyttaler Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Er det ingen som har hørt eltax monitor center højttaleren a. De selges på komplett, for noen uker siden hadde de mange av de men nå er det nesten tomt, det virker som de er populere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå