Eliah123 Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Hei. Har folk kommet igang med Caset? Lenke til kommentar
Anders92 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Jobber med det, men jeg sitter fast på avregningen vedrørende Springerveien. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Anders92 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Jobber med det, men jeg sitter fast på avregningen vedrørende Springerveien. Noen som har noe forslag? 2mnd fellesutgifter + 2d Lenke til kommentar
Elisabeth16 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Er ikke fellesutgiftene 3 mnd og 2 dager? Lenke til kommentar
Elisabeth16 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Jobber med det, men jeg sitter fast på avregningen vedrørende Springerveien. Noen som har noe forslag? Hva lurer du på ang. Springerveien ? Lenke til kommentar
Anders92 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg har funnet ut av det. Ja, det er selvsagt 3mnd! Ellers, hvordan har du ført siste del av 9.1? Faktura: 11.250,- fra Ryddig og blid? Dette er jo i avtalen..? Trenger man å føre den? Lenke til kommentar
Elisabeth16 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Jeg har funnet ut av det. Ja, det er selvsagt 3mnd! Ellers, hvordan har du ført siste del av 9.1? Faktura: 11.250,- fra Ryddig og blid? Dette er jo i avtalen..? Trenger man å føre den? Jeg har ført de 11 250.- Selv om det ble avtalt at meglerforetaket skulle sørge for rydding må de vel ha betalt? Lenke til kommentar
Bella97 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Blir det riktig på 3.1 at selger skal betale 11.040 og kjøper 3360? Lenke til kommentar
Elisabeth16 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Blir det riktig på 3.1 at selger skal betale 11.040 og kjøper 3360? Jeg har fått samme tall Lenke til kommentar
Anders92 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg har funnet ut av det. Ja, det er selvsagt 3mnd! Ellers, hvordan har du ført siste del av 9.1? Faktura: 11.250,- fra Ryddig og blid? Dette er jo i avtalen..? Trenger man å føre den? Jeg har ført de 11 250.- Selv om det ble avtalt at meglerforetaket skulle sørge for rydding må de vel ha betalt? Så da fører du direkte i posteringen uten via kunden? Og lager en siste leverandør L4? Hvordan fører du det i posteringen da? Lenke til kommentar
hoho123 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Noen som kan være en engel å legge ut svarene på casen? Sliter maks:((((( På forhånd takk Lenke til kommentar
Kamilla s Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei! Når skal sluttoppgjøret taes? Veldig mange av posteringene i caseteksten slutter ved overtagelse, og skal man ta da fullt oppgjør?Altså, provisjon? OG + skal man ikke postere for kjøpekontrakt? Da kontraktsmøtet allerede har vært? Lurer på dette fordi at i Oppgaveheftet tar de alltid oppgjøret ved kontraktssignering. mens casen for det meste går på overtagelsesdatoen. Lenke til kommentar
Martin8 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei! Når skal sluttoppgjøret taes? Veldig mange av posteringene i caseteksten slutter ved overtagelse, og skal man ta da fullt oppgjør? Altså, provisjon? OG + skal man ikke postere for kjøpekontrakt? Da kontraktsmøtet allerede har vært? Lurer på dette fordi at i Oppgaveheftet tar de alltid oppgjøret ved kontraktssignering. mens casen for det meste går på overtagelsesdatoen. Ja, når overtakelseskontrakten undertegnes er det en bekreftelse på at overtakelsen faktisk er gjennomført. Det er da selgeren får råderett over kjøpesum osv. Står litt om det i pensumboka på side 61. Lenke til kommentar
Kamilla s Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei! Når skal sluttoppgjøret taes? Veldig mange av posteringene i caseteksten slutter ved overtagelse, og skal man ta da fullt oppgjør? Altså, provisjon? OG + skal man ikke postere for kjøpekontrakt? Da kontraktsmøtet allerede har vært? Lurer på dette fordi at i Oppgaveheftet tar de alltid oppgjøret ved kontraktssignering. mens casen for det meste går på overtagelsesdatoen. Ja, når overtakelseskontrakten undertegnes er det en bekreftelse på at overtakelsen faktisk er gjennomført. Det er da selgeren får råderett over kjøpesum osv. Står litt om det i pensumboka på side 61. Selgeren får vel ikke råderett over kjøpesummen før skjøte kommer i retur fra kartverket? Som er 10 virkedager etter overtagelse? Lenke til kommentar
Sheandhim55 Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Betaler gjerne en person for å forklare meg oppgaven skriftlig og sende meg løsningen Lenke til kommentar
ss123 Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Er ute etter caset jeg og, betaler gjerne for oppgaven Lenke til kommentar
Sheandhim55 Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) ? Endret 5. desember 2016 av Sheandhim55 Lenke til kommentar
Sheandhim55 Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Noen som har lyst å dele utregningene på springerveien? finner felleskostnadene, men vet ikke helt hva annet av omkostninger som skal taes med her. Stemmer det at beløpet blir 1.494.632? Lenke til kommentar
Kamilla s Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Noen som har lyst å dele utregningene på springerveien? finner felleskostnadene, men vet ikke helt hva annet av omkostninger som skal taes med her. Stemmer det at beløpet blir 1.494.632? Jeg har fått innbetalt bank: 1 490 832,- Har ikke arkene foran meg nå for å vise utregning, kan gjøre det senere. Lenke til kommentar
Kamilla s Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Noen som kan gi noen innspill angående mine posteringen i posteringsark?Noen som har annerledes? 2.1 Grunnbok betales - Mattveien 1 2.1 Innbet bank - Bondeveien 2 2.1 Bet. forretningsfører - Bondeveien 3 3.1 Innbet bank - Springerveien 4 3.1 Bet. forretningsfører - Springerveien 5 5.1 Betal utestående boligavis 6 7.1 Grunnbok faktura - Utsikten 7 9.1 Annonsefaktura - utsikten 8 9.1 Faktura ryddig og blid 9 12.1 Faktura tinglst dok - Bondevei 10 12.1 Innfri lån - Bondeveien 11 12.1 Overføre utlegg - Bondevei 12 12.1 Utbetal selger - Bondevei 13 20.1 Faktura tinglst dok - Springervei 14 20.1 Innfri lån - Springervei 15 20.1 Overfør utlegg - Springervei 16 20.1 Utbetal selger - Springervei 17 Er det noe jeg åpenbart mangler/som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå