Gå til innhold

nv-tv

Anbefalte innlegg

De fleste som har satt opp TV ut i X for nvidiadrivere i linux vet hvilken drittjobb dette er. Jeg har brukt denne løsningen til nå. Det har vært en rekke problemer:

- kernelen kræsjer ved restart av X med TV-ut. Resultatet var at jeg måtte reboote boksen hver gang jeg skulle bruke TV-ut.

- OverScan virker ikke på >GeForce4. Dvs en kjip sort ramme rundt bildet.

- Flimmrete og stygt bilde. Har prøvd alt av DigitalVibrance opsjoner(kjipt å måtte reboote for hver ny verdi...) uten hell.

Vel - tilsist kom jeg over det geniale NV-TV-OUT:

http://sourceforge.net/projects/nv-tv-out/

En trenger IKKE sette noen XF86Config opsjoner(en må jo seff ha installert nvidia driverene) en kan slå av og på TV-ut uten X restart og en kan endre ALLE opsjoner i realtime. Det hele i en fin GTK basert GUI :D

Nå har jeg stødig og fint bilde som tar hele skjermen og ingen fikling med X opsjoner eller reboot er nødvendig. Menge av dere visste kanskje om dette programmet - men jeg ble så fornøyd at jeg bare måtte spre det glade budskap :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det er en smule offtopic, men prøver likevel. Så kan jeg heller lage ny post en annen gang...

Har en ATI Mobility Radeon 16M. TV out virker det... I tekstmodus. Når X starter, starter TV'n å flimre noe helt sykt (feil frekvens?)

Noen som har noen gode ideer om hva jeg skal putte i min XF86Config for at dette skal virke som det skal? TV-ut og CS er det eneste som for øyeblikket hinder meg i å kvitte meg med Windows for godt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...