GoL_eoL Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg finner ikke s-ata disken min i bios. Kun når jeg kjører windows fra min gamle ide disk. Hva må gjøre for at maskinen skal registrere harddisken i bios/ innstallasjon programmet til windows ?? Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg finner ikke s-ata disken min i bios. Kun når jeg kjører windows fra min gamle ide disk. Hva må gjøre for at maskinen skal registrere harddisken i bios/ innstallasjon programmet til windows ?? hadde akkurat samme problemet. løsningen for meg var at den s-ata kabelen (hovedkort - harddisk) var defekt. kjøpte ny og den fant alt med en gang ;D lykke til Lenke til kommentar
TCK Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Sikker på at kablene sitter skikkelig i? Har du installert nye drivere osv? Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) s-ata/raid kontrolleren må installeres med disketten som fulgte med hovedkortet. Disketten installerer drivere til s-ata/raid kontrolleren på hovedkortet. uten s-ata/raid drivere kan ikke windows finne s-ata disken Du vil ikke finne s-ata diskene i bios, sammen med din(e) vanlig IDE disker s-ata/raid kontrolleren har en egen bios, trykk F4 for å komme inn i denne, mens s-ata diskene lastes Endret 29. november 2003 av vikingfk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Du må kanskje oppdatere bios'en for at s-ata disken din vil vises i bios, driveren trenger du også, men ikke for at du skal kunne se den i bios. Så har du skjekket om det er en nyere bios som fikser det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå