Merko Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Hei Eirik Jeg hadde tenk å styre lyset hjemme men det er mange forskjellige lys kilder og noen har dimmer og noen ikke og det er flere forskjellige systemer og måter å gjøre det på. Har du noen anbefalinger om hvor man begynner ? www.hjemmeautomasjon.no Lenke til kommentar
eirikso Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Om ikke annet så titter jeg nok innom kommentarfeltet her innimellom og prøver å svare på spørsmål om det skulle være noen.Heh moro at du driver på med dette også Husker enda tilbake til 2011 hvor jeg fulgte oppskriften din på drone-bygging. Ser jeg tilbake på den idag, så ligner den mer på en drapsmaskin enn noe annet Veldig slit på konfigurasjonen da enn hva det er nå om dagene.. Siden den gang har jeg hatt både DJI F550, DJI S1000, DJI S900, DJI Inspire og nå DJI Phantom 4. Hva tenker du om DJI Mavic Pro? Den er iallefall på ønskelisten så fort den ankommer Norge (i januar). Needless to say, takket være deg har jeg brukt ekstreme mengder på droner. Heldigvis for deg så får du ikke skylda for pengesluket mitt på hjemmeautomatisering og 3D printer! Likte det lydisolerte rommet ditt til 3d printerne. Tror jeg må lage noe tilsvarende til min Kult! Det morsomste er jo fremdeles å bygge selv, selv om behovet nå er mindre siden det er så mange fine ferdige modeller å få kjøpt. Kollega Arnesen fikk sin Mavic i går. Den er svært imponerende. Har meget lyst på en slik selv. Når det gjelder lydisolert skap så er det bare å finne et skap som er passe stort, kjøpe selvklebende lydisoleringsmatter på Biltema, bore et hull i bunn og lage et lite avtrekk i toppen. Du må ikke ha stor gjennomtrekk, men akkurat nok til at skapet holder kanskje opp mot 50 grader under printing. 3D-printere liker ikke trekk. Jeg har et støvsugerfilter på inntaket og et aktivt kullfilter på utløpet. Da blir det lite støv i skapet og vi slipper duften av smeltet plast (det aktive kullfilteret er faktisk svært effektivt der). Filteret er av typen som du ellers ville ha brukt i avtrekk på kjøkkenet. Avtrekksviften er en 120 mm stillegående og justerbar PC-vifte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå