Gå til innhold

TES: Diskuter Morrowind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Daggerfall var et meget bra spill, men desverre var det fyllt til randen med bugs, noe som gjorde at den totale spillopplevelsen ble noe forstyrret. Men absolutt verd å prøve for fans av sjangeren, men spillet viser sin alder etter hvert....

Har du spilt det, eller er det noe du bare sier fordi du har lest det :p

Jeg har hvertfall lest det samme flere ganger.

Lenke til kommentar
Daggerfall var et meget bra spill, men desverre var det fyllt til randen med bugs, noe som gjorde at den totale spillopplevelsen ble noe forstyrret. Men absolutt verd å prøve for fans av sjangeren, men spillet viser sin alder etter hvert....

Har du spilt det, eller er det noe du bare sier fordi du har lest det :p

Jeg har hvertfall lest det samme flere ganger.

Jeg har spillt det, har fremdeles spillet på loftet i orginalesken med manual og kart og hele pakka. Har også det første elder scrolls spillet; Arena, som også er meget bra (og større enn Morrowind).

Lenke til kommentar
har hørt gothic 2 skal være så digg for de som liker morrowind, noen som har det ?

Gothic 2 kan i bunn og i grunn ikke sammenlignes med Morrowind. Det eneste de har til felles er at de begge er av RPG sjangeren, men ikke mer. Morrowind er mer et spill hvor man utforsker store landskap, begir seg ut på små sidequester og er stort sett helt alene med dårlig animerte og lite livløse NPCer. I Gothic gjør man litt av det samme, men storyen i Gothic spillene er mer fremtredende og mer i fokus enn i Morrowind, samt at man er bundet til NPCene i Gothic, hvis NPCer er mer livaktige og troverdige...

Lenke til kommentar
Har også det første elder scrolls spillet; Arena, som også er meget bra (og større enn Morrowind).

Hvordan er det da? Noe sier meg at det kan ikke være rare grafikken det er snakk om... :roll: Samme gjelder sikkert daggerfall, men det er jo ikke riktig så gammelt, så det er vel mere spillbart... Større en morrowind sier du?! How can it be?! :dribble:

Lenke til kommentar
Har også det første elder scrolls spillet; Arena, som også er meget bra (og større enn Morrowind).

Hvordan er det da? Noe sier meg at det kan ikke være rare grafikken det er snakk om... :roll: Samme gjelder sikkert daggerfall, men det er jo ikke riktig så gammelt, så det er vel mere spillbart... Større en morrowind sier du?! How can it be?! :dribble:

Kanskje jeg blandet litt, men er det ikke slik at landskapet går "on and on", fordi nytt landskap lages av seg selv etterhvert som du går videre.

 

Men som sagt, kan hende jeg blander med et MMORPG. ;)

Lenke til kommentar
Har også det første elder scrolls spillet; Arena, som også er meget bra (og større enn Morrowind).

Hvordan er det da? Noe sier meg at det kan ikke være rare grafikken det er snakk om... :roll: Samme gjelder sikkert daggerfall, men det er jo ikke riktig så gammelt, så det er vel mere spillbart... Større en morrowind sier du?! How can it be?! :dribble:

Størrelse er jo ikke alt. Min mening er at Morrowind er mer enn stort nok og det litt av hvert å henge fingrene i. Ett par timer ligger det også i Tribunal og Bloodmoon. Men men, har du gjort alt så! :)

Lenke til kommentar

Ja, Morrowind er virkelig stort nok.

"When a man is tired of Vvardenfell, he is tired of life".

 

Jeg har spilt en god stund nå, og oppdaget kun for et par dager siden at det var mange ting på øst-siden av Vvardenfell! :blush:

Jeg har bare ferdet på vest-siden, og på Solstheim. Må virkelig få oppleve mer av østkysten. :green:

Lenke til kommentar
Har også det første elder scrolls spillet; Arena, som også er meget bra (og større enn Morrowind).

Hvordan er det da? Noe sier meg at det kan ikke være rare grafikken det er snakk om... :roll: Samme gjelder sikkert daggerfall, men det er jo ikke riktig så gammelt, så det er vel mere spillbart... Større en morrowind sier du?! How can it be?! :dribble:

Kanskje jeg blandet litt, men er det ikke slik at landskapet går "on and on", fordi nytt landskap lages av seg selv etterhvert som du går videre.

 

Men som sagt, kan hende jeg blander med et MMORPG. ;)

Jeg trodde også det var sånn...

Hvis det er sånn er jo det kult hvertfall.

Lenke til kommentar

Det er veldig artig, men også litt ensforming. Hvis jeg ikke tar feil ENDA en gang, hadde det seg slik at det nye landskapet var helt likt som det forrige, eller noe lignende. Altså, det var veldig mye av de samme sjøene, trærene, fjellene, osv.

I Morrowind er jo alle disse designet "for hånd", det vil si et variert miljø. :green:

Lenke til kommentar
[quote name='PandaMartin' date='08/01/2004 : 18:18'] har hørt gothic 2 skal være så digg for de som liker morrowind, noen som har det ? [/quote]
La meg bare begynne slikt.....Gothic 2 er dritbra! :D
det er et fantastisk rollespill som man ikke kunne be så altfor mye mer av(bortsett fra det ekstremt høye systemkravet som det ikke burde ha til den grafikken)
Både Magic og fighting stilen er lagt godt til rette. og spillet forandrer seg ettersom hva slags "guild" du velger å joine.
Man kan bli Magician(sier seg selv) Paladin(gode til å slåss og har bra magic i tillegg) Mercenary(har ingen magic men du slipper da og tenke på å oppgradere det så du blir da veeeeldig god til å slåss)

Det man mangler er at ettersom man bruker feks.sverd så får man bare mer experience, man får ikke oppgradert det men s man bruker det! man får etter man er gått opp i lvl 10 learning points som du kan bruke til å få nye comboer til sverd eller lære annet magic også videre også videre........

Magic effekten er bare helt rå :green: hvis du har feks valgt en fireball så ser du da en liten flammekule ligger lunt i hånden hans, klar til å bli kastet på hva det enn er.

Jeg anbefaler å lese omtale om Gothic 2 på gamer. etter jeg leste den løp jeg og kjøpte det med en gang.
(det som er ganske artig er at du kan få deg jobb hos enten en 1.Jeger
2.Smed
eller en alkemist(skrives det sånn?)

KORT: gothic 2 er som balsam for sjelen! :laugh:
Lenke til kommentar

Syns at skill-delen i Gothic 2 er mildt sagt merkelig. Greit nok at du får xp til du går opp en lvl. Da får du som Asmodeus sa 10 skillpoints. Nå kommer det rare: Du må gå til folk som lærer bort skills, og nærmest be dem om å få gå opp i f.eks sverd-skillen. Velg +5 i sverd fra menyen og TADAAA! Så er du bedre i å svinge klingen :). Ellers er jo Gothic knall. Hvis jeg skal pirke litt i det Asmodeus sa så velger du tre guilds i starten av spillet. Så får du senere muligheten til å nå de "tyngre" tittelene innenfor hvert guild.

 

Novice -> Fire Magician

Town Militia -> Paladin

Mercenary -> Dragon Hunter

 

:):):)

Lenke til kommentar

Jeg har et aldri så lite spørsmål angående Morrowind.

 

 

!Spoiler!

 

 

 

Etter å ha installert både Tribunal og Bloodmoon, har jeg (første gangen jeg sov) blitt angrepet av en leiemorder.

Etter å ha gjort kål på han, fant jeg en Ebony Dart på han, og etter å ha snakket med en annen person, fikk jeg råd om å dra til Ebonheart å snakke med en viss person.

 

Jeg har dratt til Ebonheart, men jeg finner ikke den personen! Jeg har nesten lett overalt i byen, men finner han ikke!

Noen som kan hjelpe? :cry:

Lenke til kommentar

med meg sto han i et hjørne og trodde han kunne gå gjennom veggen.. tror han bugget seg fast der, han er på utsiden av ebonheart.. og han innenfor slottsmurene, mer spesifikt greier jeg ikke forklare, men vist du ikke finner han kan du jo skrive "ra" eller "re" (husker ikke helt) for å resette actors, så vist han har spasert over en bro å falt i vannet eller noe sånt (sånt skjer ;) så kommer han tilbake dit han skal være

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...