NorwegianRC Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Hei, Fikk i dag modem fra Canal Digital, men mangler multimediakontakt (F-kontakt) i veggen. Coax er lagt opp av tidligere eier og alt skal være klart i sentralen og i skjønneste orden. Vi har ikke TV, så det er kun dette modemet som skal være koblet til coaxen. Noen som vet om jeg bare kan koble modemet rett på coaxen fra sentralen med en F kontakt? Eller burde det settes på et filter for å begrense støy inn til modemet, evt på hvilken frekvens? Modemet er et TC4210 På forhånd takk for all hjelp! :-) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Spør CD. Jeg vil anta at du kan koble det til slik at de kan se dempingen, og deretter anbefale om noe må eller bør gjøres. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Må få ny veggkontakt med tre uttak. Koster ca. 1000,- å bytte. 4-6 ukers behandlingstid for å få ut montør til å gjøre jobben. Lenke til kommentar
NorwegianRC Skrevet 27. november 2016 Forfatter Del Skrevet 27. november 2016 Hva slags funksjon (les filter/forsterker etc) er det i multimediakontakten som gjør at man ikke kan koble direkte til coaxen fra sentralen? (Skal som nevnt kunn bruke Internett fra CD) Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Aner ikke, men du sparer deg ufattelig mye pes ved å skaffe deg en sånn. Kundeservice er lite behjelpelig om du kjører egne løsninger. Lenke til kommentar
Ketilcom Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Er bare å koble rett på koaksen som går inn i den gamle boksen, Sett på en F-connector. Du får et litt kraftigere signal enn om du hadde valgt å gå via enn boks p.g.a. dempingen den gir. Men det er sjelden et problem, heller en fordel i de fleste tilfeller. Det de boksene med 3 utak (radio, tv og internett) gjør er å filtrere frekvensene slik at ikke modemet forstyrrer TVen. Men siden du ikke skal bruke radio eller tv så er ikke det noe problem. Kundeservice vil (hvis du noen gang trenger å kontakte dem) bare se at du har bitte litt høyere verdier, men allikevel innenfor grensen. Lenke til kommentar
NorwegianRC Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Takk for svar! Ja det bekrefter hva jeg trodde, at det ikke var noe filtrering til Internett, men heller omvendt. Det fungerte dessverre ikke, så da er det noe annet som er galt. Montør kommer til uken, så får han feilsøke med en litt bedre verktøykasse og erfaring en meg ;-) Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå