Gå til innhold

Koble modem fra Canal Digital direkte på Coax med F-kontakt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk i dag modem fra Canal Digital, men mangler multimediakontakt (F-kontakt) i veggen. Coax er lagt opp av tidligere eier og alt skal være klart i sentralen og i skjønneste orden. Vi har ikke TV, så det er kun dette modemet som skal være koblet til coaxen. Noen som vet om jeg bare kan koble modemet rett på coaxen fra sentralen med en F kontakt? Eller burde det settes på et filter for å begrense støy inn til modemet, evt på hvilken frekvens? Modemet er et TC4210

På forhånd takk for all hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare å koble rett på koaksen som går inn i den gamle boksen, Sett på en F-connector.

Du får et litt kraftigere signal enn om du hadde valgt å gå via enn boks p.g.a. dempingen den gir.

Men det er sjelden et problem, heller en fordel i de fleste tilfeller.

Det de boksene med 3 utak (radio, tv og internett) gjør er å filtrere frekvensene slik at ikke modemet forstyrrer TVen.

Men siden du ikke skal bruke radio eller tv så er ikke det noe problem.

Kundeservice vil (hvis du noen gang trenger å kontakte dem) bare se at du har bitte litt høyere verdier, men allikevel innenfor grensen.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ja det bekrefter hva jeg trodde, at det ikke var noe filtrering til Internett, men heller omvendt. Det fungerte dessverre ikke, så da er det noe annet som er galt. Montør kommer til uken, så får han feilsøke med en litt bedre verktøykasse og erfaring en meg ;-)

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...