Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tennspolekabel(?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte min første bil for litt over én uke siden, og i dag på en dagstur til sverige begynnte motoren å gynge så mye at bilen "jokket" seg fremover. Heldigvis for meg hadde jeg nettop oppgradert forsikringen til full-kasko og veihjelp kom til stedet. Viste seg at en coil, eller kabelen inn til coilen var dårlig. hvis jeg dyttet den ned (lite makt, måtte bare få kontakt i en kabel (tror jeg)) så funket den fint til vi kom oss av gårde, kjørte hele veien hjem, måtte stoppe og gjennta prosedyren et par ganger. Men spørsmålene mitt er:

Skal jeg bytte kabelen? coilen? eller beggedeler? og hva heter den kabelen som går inn i coilen? evt link til side hvor jeg kan kjøpe den. Er det mye jobb å fikse selv? 

(modell: Skoda Fabia 1.2 liter (3 sylindret) 2004 modell. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har gammeldags oppsett med coil og fordeler bytter du bare kablene og evt. plugghettene. Du kan gå inn på Mekognomen, Biltema, Bilextra etc. med registreringsnummeret og sjekke om de har ferdige sett du kan få kjøpt. Er én dårlig er det like greit å bytte alle.

At motorlampa lyser er logisk. Du har tross alt feiltenning, noe som gir feilkode.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...