Vegabond Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Hei! Jeg har kjøpt noen deler til en nabo, og har fått satt i en PSU, CPU vifte og HDD. Maskinen og viftene starter, men det piper ikke ved oppstart. Mistenker at jeg selv har klart og ødelegge HK når jeg monterte vifta, da skrujernet sklei nedi. Hva tror dere? Hvordan feilsøker jeg HK?Har prøvd og resatt BIOS. Hardware det er snakk om er: - Hovedkort: Asus P6t Deluxe V2- Prosessort: Intel Core i7-920, 2,7 Ghz- Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB Kit w/3X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27- Kabinett Midi tower med mulktkortleser og CD-rom- Skjermkort: MSI 650ti 2GB- BOOST. (støtter 4 skjermer)- USB 3.0 kontroller og Sata 3.0 (6 Gbps) kontroller Takk for hjelpen, Mvh Robert. Endret 25. november 2016 av Vegabond Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Start med å prøve kun 1 og 1 RAM brikke iallefall, reset CMOS og kanskje vurder en flash av bios. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Start med å prøve kun 1 og 1 RAM brikke iallefall, reset CMOS og kanskje vurder en flash av bios. Hei! Har prøvd bare en RAM brikke. Hvordan tar jeg CMOS og Flash av bios? Lenke til kommentar
cfg Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Ta ut og inn skjermkortet - kan evt prøve uten skjermkort hvis det er en skjermutgang på hovedkortet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Start med å prøve kun 1 og 1 RAM brikke iallefall, reset CMOS og kanskje vurder en flash av bios. Hei! Har prøvd bare en RAM brikke. Hvordan tar jeg CMOS og Flash av bios? http://www.howtogeek.com/131623/how-to-clear-your-computers-cmos-to-reset-bios-settings/ http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Ta ut og inn skjermkortet - kan evt prøve uten skjermkort hvis det er en skjermutgang på hovedkortet. God idé dette ja, reseat det meste, mulig ikke alt er skikkelig i, sjekk PSU plugger ++ Lenke til kommentar
cfg Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Yep - gjort samme feilen selv med at GPU ikke var helt i - fort gjort Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Da har jeg prøvd det meste her, men maskinen skal vel starte opp og skjermen skal slå se på om man ikke har skjermkortet i? Verre er det vel uten ram.. Når dere ser på bildet jeg nå fikk lagt ved i første post, de lederne som er supertynne som er på HK, de har vel en misjon? Det er ikke bare "pynt"? Noen flere tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå