Laserbeam Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Jeg har kjøpt meg kun 1 Bacardi Breezer (4% 275ml), bare for å smake, og for å se om det er noe jeg kan drikke et par stykker av på julaften. Jeg har kun drukket et par bokser med cider på julaften, eller 1 på LAN (som er ca hvert 2 år). På julaften ifjor drakk jeg kun brus, da jeg syns det er litt bitter ettersmak på cider og jeg sleit da endel med sosial angst, og måtte da uansett ta en angstdempende eventuelt medisin som ikke kan kombineres med alkohol uansett. Nå sliter jeg ikke med sosial angst, og det er sjeldent jeg på ta noe eventuelt medisin for angst (beroligende). Sånn ellers drikker jeg kun saft, vann, melk, brus eller energidrikker (helst uten sukker). Er kun på julaften eller på LAN jeg vurderer om jeg skal drikke en boks med cider (eller 2). Så det er ganske lite alkoholdrikking på meg for å si det sånn, i gjennomsnitt én kveld hvert 2. år eller noe sånt. Men er det sånn at jeg kan få merkbart litt "annerledes" oppførsel hvis jeg bare drikker én Bacardi Breezer (4% 275ml) i kveld (fordelt på hele kvelden)? Og kan jeg kjenne alkoholinnholdet i kroppen på en måte? Beklager for dumme spørsmål, men som sagt så drikker jeg alkohol veldig veldig sjeldent, og når jeg først gjør det, så drikker jeg lite og sakte, og med lavt alkoholnivå. Endret 25. november 2016 av Gnålern Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Det er vanskelig å gi eit godt svar sidan det varierer litt frå person til person. I tillegg har sinstilstanden mykje å seie, alkohol i små mengder stimulerer til at du får forsterka den tilstanden du er i når du drikker. Er du i godt selskap så blir du glad og oppstemt, og er du trist og deprimert så vil alkoholen forsterke dette. Men ein slik Breezer gjer at du kjem akkurat over promillegrensa for å kjøyre bil. Sidan du ikkje er vandt til å drikke alkohol så vil du nok kjenne det litt enten ved å kome i litt godt humør dersom du har selskap, eller rett og slett ved å bli trøtt dersom du sitt heime foran TV'en. I tillegg kan du bli litt "svimmel" og litt ukordinert i bevegelsane. Det er ikkje veldig merkbart for andre etter kun en Breezer. Dersom du fordeler drikkinga utover heile kvelden så vil kroppen forbrenne alkoholen raskare enn den blir tatt opp. Men drikk du i meir eller mindre vanlig tempo over for eksempel ein halvtime, så vil du kjenne det litt i 2-3 timar etterpå. Drikk du ein sup i timen over dei neste 8 timane, så merker du nok ikkje noke til alkoholen anna en smaken. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Dette kan du svare på selv. 2 flasker Bacardi Breezer tilsvarer ca 1 halvliter boks med cider. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Ikke av en, men ta 2-3 st på en time vil du merke rusen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Nope, da er det noe galt hvis du blir merkbart rar/ du kjenner alkoholen veldig. Nå skal det sies at det er et psykisk aspekt også så mange blir litt sprudlete bare av å ha en pils eller noe foran seg, har vel med settingen å gjøre Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Siden du drikker så sjelden kan du være heldig og merke bittelitt. "Merkbart" kan jo bety så mangt. Effekten vil i så fall være veldig kortvarig. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Rent fysiologisk vil du ha forbrent all alkoholen i en Bacardi Breezer i løpet av ca 2 timer. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Riktig, en + for den. TS: Kos deg med samme hva du koser deg med når det gjelder sjangle vatten Jeg koser meg med Jagermeister Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Hvis du med beroligende medisiner mener Valium/Vival/Stesolid eller Sobril, så vil disse normalt gi mer rusfølelse enn en Bacardi Breezer. Det er normalt også helt ufarlig å ta disse medisinene etter en så liten mengde alkohol, uten at jeg anbefaler dette. Men skulle du få angst etter å ha drukket en flaske, så bør ikke dette stanse deg fra å ta din medisin. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Gikk helt fint. Merket egentlig ingenting. Var kun et lite "rush" (som forsvant iløpet av et par timers tid), som jeg også får av en halv liter med Fanta og blant annet sjokolade og sånt. "Sukkerus" som pappa kaller det. Endret 25. november 2016 av Gnålern Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Det er vel like merkbart som en pils med 4,5% alkohol. Men det blir mye søtere så du klarer nok ikke mere enn to i slengen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Dette kan du svare på selv. 2 flasker Bacardi Breezer tilsvarer ca 1 halvliter boks med cider. Nope. Er som han tar seg en øl på polet til 8%, en boks sider er 4.7. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Dette kan du svare på selv. 2 flasker Bacardi Breezer tilsvarer ca 1 halvliter boks med cider. Nope. Er som han tar seg en øl på polet til 8%, en boks sider er 4.7. Regn omatt! 2 Bacardi: 275 ml x 2 med 4% alkohol tilsvarer 468 ml sider med 4,7% alkohol, altså bare ubetydelig mindre enn en boks på 500 ml. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Jepp, sorry min feil. Tenkte 0,33. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Dette kan du svare på selv. 2 flasker Bacardi Breezer tilsvarer ca 1 halvliter boks med cider. Nope. Er som han tar seg en øl på polet til 8%, en boks sider er 4.7. Tatt deg en Jäger for mye?... hehe :-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Dette kan du svare på selv. 2 flasker Bacardi Breezer tilsvarer ca 1 halvliter boks med cider. Nope. Er som han tar seg en øl på polet til 8%, en boks sider er 4.7. Tatt deg en Jäger for mye?... hehe :-) Nei ikke for mye? men jeg er her enda, hehe klokken 0200. hehe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Nå er det jo litt sent å poste da, siden du allerede har prøvd det ut. Jeg kan ihvertfall påstå at alkohol basert på hvit rum som regel har betydelig mindre bismak enn hva slike ting som vodka har. Og når du til gjengjeld kamuflerer smaken i en rusbrus, så skal det vel litt til. Jeg er litt som deg, som drikker svært sjelden. En gang for noen år tilbake på klassetur i utlandet, så fyrte jeg på litt med whisky uten slik brent torvsmak eller er det koks de benytter i mange whiskytyper i Skottland? Etterpå gikk vi på bar, og da fortsatte jeg med noen deilige baccardi breezers. Tror det er den røde jeg liker best, evt. den som har en av de tropiske smakene som kanskje er oransje. Er fryktelig lenge siden jeg har smakt denne rusbrusen. Med whisky som grunnlag så ble jeg så full på baren, at jeg holdt nesten på å slukne. Men, rusbrusen var veldig fin å holde fylla vedlike med. Holdt det gående noen timer på få rusbrus i baren for en rimelig penge. Dette er vel den tyngste fyllerusen jeg har utsatt meg for. Er forsiktig med alkohol og tåler sannsynligvis lite før rusen inntreffer. Billig i drift Hvor lite skal til (milliliter) om en stapper alkohol i en tampong i ræva? Har alltid lurt litt på det, men det er jo ikke særlig appetittelig og kan være enda farligere å eksperimentere med. Er det best å tre en kondom over også stikke mange nålehull i kondomet som omslutter tampongen? Anonymous poster hash: 93b3e...2ad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå