Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste småbil med automatgir?

stowne

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe min første bil. Jeg ser etter en relativt liten bil med automatgir.
Jeg bryr meg veldig lite om utseendet, det eneste jeg er ute etter er en sikker, praktisk og økonomisk bil. Noen anbefalinger? Noen merker/modeller jeg bør styre unna?

Budsjett er usikkert, har ca. 60k hvis jeg ikke skal ta opp lån, men har ennå ikke bestemt meg for om det er bedre å ta opp et lite billån. Uansett ikke stort over 150k.
Jeg kan så og si ingenting om bil, så jeg tar gjerne imot tips til kjøp av bruktbil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med første bil ville jeg gått noe så billig som mulig, for å få lavest mulig forsikringspremie og minst hodepine hvis du skulle være så uheldig å kollidere. Så lenge det er trafikksikkert så klart. 

Jeg ville sett på Toyota Auris eller Corolla kanskje... 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville sett på Toyota Auris eller Corolla kanskje... 

Jeg hadde en Corolla 2004 med automatgir. Denne var kjempegod, og relativt økonomisk i drift. Jeg hadde i alle fall lave verkstedsutgifter.

Men styr unna såkalt MMT girkasser. Disse er engentlig manuelle girkasser som er elektronisk styrt. Fordelen er lavere drivstoffutgifter, men de er helt forferdelige å bruke etter min mening. Velg bensin med ekte automatgir for den beste opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...