stowne Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Jeg skal kjøpe min første bil. Jeg ser etter en relativt liten bil med automatgir.Jeg bryr meg veldig lite om utseendet, det eneste jeg er ute etter er en sikker, praktisk og økonomisk bil. Noen anbefalinger? Noen merker/modeller jeg bør styre unna?Budsjett er usikkert, har ca. 60k hvis jeg ikke skal ta opp lån, men har ennå ikke bestemt meg for om det er bedre å ta opp et lite billån. Uansett ikke stort over 150k.Jeg kan så og si ingenting om bil, så jeg tar gjerne imot tips til kjøp av bruktbil. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Med første bil ville jeg gått noe så billig som mulig, for å få lavest mulig forsikringspremie og minst hodepine hvis du skulle være så uheldig å kollidere. Så lenge det er trafikksikkert så klart. Jeg ville sett på Toyota Auris eller Corolla kanskje... Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg ville sett på Toyota Auris eller Corolla kanskje... Jeg hadde en Corolla 2004 med automatgir. Denne var kjempegod, og relativt økonomisk i drift. Jeg hadde i alle fall lave verkstedsutgifter. Men styr unna såkalt MMT girkasser. Disse er engentlig manuelle girkasser som er elektronisk styrt. Fordelen er lavere drivstoffutgifter, men de er helt forferdelige å bruke etter min mening. Velg bensin med ekte automatgir for den beste opplevelsen. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Jeg ville nok styrt unna toyota, de bruker vel cvt kasser, hørt mye rart om de. Personlig så liker jeg dual clutch bedre, du får polo med dsg evt a1 med dsg http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87333078 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87253256 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Mercedes A klasse som ble produsert fra 2005 til 2012.Disse er nesten feilfri og har mercedes sine solide automat kasser.Eneste du må unngå er modeller med glasstak,da disse lekker vann som bare det,men heldigvis disse er sjeldne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå