Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av GPU, haster (Black Friday)


proffen20

Anbefalte innlegg

Har investert i en 144hz skjerm idag, og jeg trenger ny GPU for å klare det.

Kommer kun til å game league of legends og hearthstone fast. Så det er viktigst at det klarer å kjøre det spillet. Vil ikke ha noe overkill mtp på det jeg får. Kommer sikkert til å prøve andre spill, men jeg vet at jeg alltid kommer tilbake til league of legends. Har også sett lit på 1070, men syns 4k for en GPU er en dårlig deal.
Har sett litt på denne: https://www.komplett.no/product/894966/datautstyr/skjermkort/pci-express/zotac-geforce-gtx-1060-3gb#

Hva tenker dere?

Endret av proffen20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 1060 3GB er bortkastede penger, minimum 6GB versjonen anbefales. GTX 1070 er verdt de ekstra kronene når du har en 144Hz skjerm. Meningsløst å få typ 50-60-70 fps med et 1060 3GB når du har en 144Hz skjerm, hvis ikke du skal ha lave grafikkinnstillinger selvfølgelig :)

Edit; Ser du bare skal spille LoL og HS så da er det liten vits med 1070 og 3GB versjonen av 1060 holder sikkert i massevis :p

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Jepp, Men hva om ts vil ha noe som varer litt lenger en 1060? Jeg ser mange som kjøper meget bra maskiner, men glemmer gpu som er den viktigste delen om du spiller. Jeg spiller ikke men har 1080 kort :)

I og med at jeg er blant de beste i Norge spiller jeg kun LoL. Har spilt kun League i snart 6 år.

Lenke til kommentar

Jepp, Men hva om ts vil ha noe som varer litt lenger en 1060? Jeg ser mange som kjøper meget bra maskiner, men glemmer gpu som er den viktigste delen om du spiller. Jeg spiller ikke men har 1080 kort :)

Vil si meg enig i dette. Se på det som en investering fremfor en kostnad. En 1070 vil ha lengre levetid enn en 1060 i den forstand at den vil yte bedre i fremtidge spill en det en 1060 vil.

 

Er noen 1070'er på tilbud nå, så kan være lurt å slå til!

 

Hvis ts likevel velger å gå for 1060 (som absolutt ikke er et dårlig valg), så vil jeg anbefalle enten GIGABYTE, EVGA, eller Asus. MSI er også et godt valg, men muligens litt «overpriset». Styr unna Foumders Edition.

Lenke til kommentar

 

Jepp, Men hva om ts vil ha noe som varer litt lenger en 1060? Jeg ser mange som kjøper meget bra maskiner, men glemmer gpu som er den viktigste delen om du spiller. Jeg spiller ikke men har 1080 kort :)

I og med at jeg er blant de beste i Norge spiller jeg kun LoL. Har spilt kun League i snart 6 år.

Hvis du som du sier kun forholder deg til de spillene du nevnte over, så vil 1060 passe deg utmerket! Lykke til med kjøpet ;)

Lenke til kommentar

 

Jepp, Men hva om ts vil ha noe som varer litt lenger en 1060? Jeg ser mange som kjøper meget bra maskiner, men glemmer gpu som er den viktigste delen om du spiller. Jeg spiller ikke men har 1080 kort :)

I og med at jeg er blant de beste i Norge spiller jeg kun LoL. Har spilt kun League i snart 6 år.

 

Kanskje du blir enda bedre med ett raskere kort? Jeg vet ikke, spiller ikke lenger. Sist jeg spilte var starcraft.

Nå kun forskning på mine 1080 kort.

Lenke til kommentar

 

 

Jepp, Men hva om ts vil ha noe som varer litt lenger en 1060? Jeg ser mange som kjøper meget bra maskiner, men glemmer gpu som er den viktigste delen om du spiller. Jeg spiller ikke men har 1080 kort :)

I og med at jeg er blant de beste i Norge spiller jeg kun LoL. Har spilt kun League i snart 6 år.

 

Kanskje du blir enda bedre med ett raskere kort? Jeg vet ikke, spiller ikke lenger. Sist jeg spilte var starcraft.

Nå kun forskning på mine 1080 kort.

 

Alt over 144fps er bortkasta med en 144hz skjerm?

Lenke til kommentar

Har investert i en 144hz skjerm idag, og jeg trenger ny GPU for å klare det.

 

Kommer kun til å game league of legends og hearthstone fast. Så det er viktigst at det klarer å kjøre det spillet. Vil ikke ha noe overkill mtp på det jeg får. Kommer sikkert til å prøve andre spill, men jeg vet at jeg alltid kommer tilbake til league of legends. Har også sett lit på 1070, men syns 4k for en GPU er en dårlig deal.

Har sett litt på denne: https://www.komplett.no/product/894966/datautstyr/skjermkort/pci-express/zotac-geforce-gtx-1060-3gb#

 

Hva tenker dere?

 

spiller LoL med 300 fps med gtx 660, så 1060 burde nok holde mer enn nok. så kommer nok an på hvor mye du vil bruke, og hvor "lenge pcen din skal vare".

Endret av bamsemumss
Lenke til kommentar

Jepp, Men hva om ts vil ha noe som varer litt lenger en 1060? Jeg ser mange som kjøper meget bra maskiner, men glemmer gpu som er den viktigste delen om du spiller. Jeg spiller ikke men har 1080 kort :)

I og med at jeg er blant de beste i Norge spiller jeg kun LoL. Har spilt kun League i snart 6 år.

Kanskje du blir enda bedre med ett raskere kort? Jeg vet ikke, spiller ikke lenger. Sist jeg spilte var starcraft.

Nå kun forskning på mine 1080 kort.

Alt over 144fps er bortkasta med en 144hz skjerm?

 

Teknisk sett ja, men drar man det argumentet så er alt under også bortkasta. Det er liten vits med 144Hz skjerm hvis du ikke får ca 144fps konstant og da må grafikkortet passe skjermen. Liten vits med 4K og 750Ti og liten vits med 720p@low og 3xGTX1080

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alt over 144fps er bortkasta med en 144hz skjerm?

 

Teknisk sett ja, men drar man det argumentet så er alt under også bortkasta. Det er liten vits med 144Hz skjerm hvis du ikke får ca 144fps konstant og da må grafikkortet passe skjermen. Liten vits med 4K og 750Ti og liten vits med 720p@low og 3xGTX1080

 

Teknisk sett nei, fordi høyere framerate vil føre til kortere og mer stabil tid mellom spillerens input og skjermens output.

Om en typisk person vil merke det er en annen sak, men i og med at Proffen20 er såpass dreven i LoL vil jeg argumentere for at han/hun bør kunne merke noe forskjell.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Alt over 144fps er bortkasta med en 144hz skjerm?

Kun hvis både skjermen og skjermkortet støtter Gsync eller Freesync. Nå har du ikke oppgitt hva slags skjerm du har, men støtter den Gsyn kjøper du Nvidia-GPU, støtter den Freesync kjøper du ADM-GPU, og støtter den ingen av delene er det ett fett - men da må du også belage deg på at du trenger godt over 144 FPS ut fra skjermkortet for at skjermen faktisk skal klare å vise 144 unike bilder per sekund.

 

Hvis du som du sier kun forholder deg til de spillene du nevnte over, så vil 1060 passe deg utmerket! Lykke til med kjøpet ;)

This. Eller RX 480 om skjermen din støtter Freesync.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...