Eirik Helland Urke / TU Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Ukens podcast handler om smarte hjem.– Jeg har brukt for mange timer av livet mitt til å få plantesensoren og kattematemaskinen til å snakke med Bluetooth Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Spennende podcacst! Fitbit-vekta kan fint integreres i HomeSeer. Undertegnede har skrevet en plugin. Vil du ha disco hvis du når målet ditt? Det kan vi ordne! Har heller aldri hatt problemer med å koble den opp mot Wifi mot noen av routerne vi har hatt. "Bluetooh bør brenne et visst sted". JA! ENIG! Med tanke på IoT er Bluetooth, i sin nåværende form, ubrukelig. Dessverre. Siemens, Samsung og andre kommer med store ting, men foreløpig skal man låses til et system. For at IoT skal bli brukenes må slikt låses opp! Jo før jo heller! Og nei, jeg tror ikke IFTTT-integrasjon er nødvendigvis nok, selv om det er et skritt i riktig retning.Jeg mener hHjemmeautomasjon handler stort sett om komfort og velferd. Økonomi-biten, altså strømmen man sparer, kommer et godt stykke ned på listen. Slik det er i dag vil du bruke LANG tid på å prøve å spare inn et gjennomsnittlig godt automasjonsanlegg. Endret 25. november 2016 av Moskus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå