Gå til innhold

Støtter GTX 1080 dual monitor 1440p 144hz oppsett?

SAA1234

Anbefalte innlegg

Tenker å oppgradere hele riggen min, og skal ha 2 skjermer.

Støtter NVIDIA GTX 1080 et oppsett med to stk. 144hz 2560x1440 skjermer med G-sync?

Brukes det kun en displayport-ledning mellom hver skjerm? Spør fordi jeg har kun erfaring med HDMI og 1080p skjermer fra før.

Vil det fortsatt være bra framerate på spill selv om jeg har 2 skjermer?

Kun en av skjermene kommer til å være hovedskjerm for gaming, den andre er for bakgrunnsting.

Kan det tenkes at det er andre problemer med dette oppsettet?

Nå som det er black friday så er det mange fine tilbud på disse skjermene.

Hvis andre faktorer spiller inn så er en lenke til oppsettet jeg har kommet fram til her:

https://www.komplett.no/wishlists/16954e27-9dae-483e-ab4b-bb6d6e33f162

(Har laget en separat tråd for hele builden, så hvis du ser noe som ikke er skjerm-relatert så kommenter heller på den tråden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvordan du har satt det opp, ved utvidet skrivebord bør det ikke ha noe å si.

Men har du satt opp nvidia surround vil det kreve dobbelt så mye av skjermkortet.

Men hvis du velger å sette samme bildet på begge skjermene bør ikke det ha noe å si for skjermkortet.

Lenke til kommentar

Glemte visst å nevne det ja. Skal være utvidet skrivebord, men ikke gaming over begge monitorene (det som kalles NVIDIA Surround?)

Med andre ord vil jeg kunne oppnå nærmere lik framerate som med 1 monitor, ettersom det ikke vil være noe grafikk-krevende som kjører på skjerm nr. 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...