SAA1234 Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Hei! Har i lengre tid tenkt på å bygge meg en stasjonær PC, og nå som NVIDIA 10-serien er kommet, og det er black friday i dag tenkte jeg å kanskje realisere dette. (Selv om kun skjermkortet er på tilbud). Dette kommer til å bli min PC til alt slags bruk som gaming, redigering, film og surfing, så har valgt ut komponenter som er relativt kraftige. Jeg reiser også ofte til venner for å spille, og derfor kom jeg fram til at Mini-ITX funker best for meg pga. at det er litt lettere å bære med seg, i tillegg til at det ikke tar så stor plass på det lille rommet mitt. Akkurat nå ligger prislappen på ca. 21 000 for hele PCen ettersom jeg har valgt en GTX 1080 som er på tilbud i dag. Skulle gjerne hatt Titan X Pascal, men Komplett (eller noe annet sted forøvrig) selger visst ikke denne utenom i sine egne Komplett-PCer virker det som. Jeg har ikke tatt stilling til om maskinen skal overklokkes, men har valgt ut en CPU med den muligheten hvis jeg på sikt skulle hatt lyst til å gjøre det. Dette er forøvrig en Intel-basert PC. Gaming-mus, headset og tastatur har jeg, så det er ikke noe jeg har tatt med i builden, men tenker at jeg trenger en ny skjerm ettersom den jeg har kun er 1080p, og det blir å sløse med kraften til en GTX 1080. Skjermspørsmålet er noe jeg kommer til å lage en separat tråd om, da denne trådens formål er å få vite om komponentene inni PCen passer sammen. Jeg har også en USB 3.0-hub og stereoanlegg fra før. Hvis noen har forslag til noe annet jeg kan trenge er det bare å si fra. Delene jeg har valgt ut er jeg ganske sikker på er kompatible, har faktisk sittet i flere uker og gjort litt research, men jeg spør her uansett så jeg slipper å gå på en smell. Her er handleliste: https://www.komplett.no/wishlists/16954e27-9dae-483e-ab4b-bb6d6e33f162 Har skrevet kommentarer på delene hvis det skulle være forvirring om hvorfor jeg har valgt akkurat disse. EDIT: Hadde visst ikke delt handelisten Endret 25. november 2016 av SAA1234 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 (endret) Du må dele handlelisten for vi kan lese den. Endret 25. november 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
SAA1234 Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Da var posten oppdatert, tror det skal virke nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå